TELEMUNCA – esti angajat si  lucrezi de acasa? Vezi noile reglementari pentru acest regim de lucru

TELEMUNCA – esti angajat si lucrezi de acasa_ Vezi noile reglementari pentru acest regim de lucru Reinvent Consulting
TELEMUNCA – esti angajat si lucrezi de acasa_ Vezi noile reglementari pentru acest regim de lucru Reinvent Consulting

Ce este telemunca?  Angajatii care folosesc in exercitarea atributiilor de munca un calculator/ laptop sau o conexiune la internet, li se recunoaste posibilitatea de a lucra din alt loc in afara de sediul angajatorului.

Care este baza legala?

Legea nr. 81/2018 ofera o reglementare precisa unei practici din ce in ce mai uzuale in randul salariatilor, si anume, telemunca.

Astfel, legea mentionata reglementeaza forma de organizare a muncii salariatilor ca lucreaza de acasa, telemunca fiind considerata ca o „forma de organizare a muncii prin care salariatul, in mod regulat si voluntar, isi indeplineste atributiile specifice functiei, ocupatiei sau meseriei pe care o detine, in alt loc decat locul de munca organizat de angajator, cel putin o zi pe luna, folosind tehnologia informatiei si comunicatiilor”.

Cum se deruleaza activitatea de telemunca?

Aceasta se desfasoara in baza unui acord de vointa al partilor si este mentionata in contractul individual de munca odata cu incheierea acestuia pentru personalul nou-angajat sau prin act aditional la contractul individual de munca al angajatilor vechi.

Angajatii care se incadreaza acestor conditii se numesc telesalariati.

Programul de munca al telesalariatilor se stabileste de comun acord cu angajatorul, orele suplimentare fiind permise doar in cazul celor care lucreaza cu norma intreaga.

Ce drepturi si obligatii are angajatorul care are telesalariati?

Conform legii, angajatorul are dreptul sa verifice daca telesalariatul isi indeplineste sarcinile de lucru, conform contractului asumat.

Angajatorul trebuie:

  • sa  asigure toate conditiile necesare pentru ca un telesalariat  sa lucreze din alt loc decat sediul firmei (conexiune la internet, calculator etc.);
  • sa asigure conditii pentru ca telesalariatul sa primeasca o instruire suficienta si adecvata in domeniul securitatii si sanatatii in munca, in special sub forma de informatii si instructiuni de lucru, specifice locului de desfasurare a activitatii de telemunca si utilizarii echipamentelor cu ecran de vizualizare: la angajare, la schimbarea locului de desfasurare a activitatii de telemunca, la introducerea unui nou echipament de munca, la introducerea oricarei noi proceduri de lucru.

Care sunt avantajele Legii 81/2018?

Angajatorii vor reduce cheltuielile administrative  cu chiria, utilitatile, carburantul, iar angajatii vor avea mai mult timp liber, nu mai stau in trafic catre si de la locul de munca, si totodata economisesc banii necesari transportului.

 

Misiunea noastra: formarea unei comunitati de antreprenori informati, bine pregatiti, la curent cu actualizarile juridice si fiscale!

Reinvent Consulting este marca Grupului de firme REINVENT. Reinvent Consulting are 10 ani de experienta in domeniul serviciilor integrate privind infiintarea de societati comerciale, evidenta contabila, inregistrarea de mentiuni la Registrul Comertului (schimbare sediu social, modificare obiect de activitate, deschidere/ inchidere punct de lucru, cesiuni parti sociale, numire/ revocare administrator), inregistrari marci la OSIM si alte servicii conexe dedicate societatilor comerciale.

Daca nu detineti o proprietate unde sa va puteti inregistra sediul social al societatii comerciale, va punem la dispozitie serviciul de gazduire de sedii sociale.

Pentru detalii, ne puteti contacta la numarul de telefon (+4)021.318.69.60 sau pe adresa de e-mail financiar.contabil@reinventconsulting.ro. Unul dintre consultantii nostri va sta la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00-17:30.

www.reinventconsulting.ro

https://www.facebook.com/reinventconsulting/

Da share la acest articol!

Pe aceeasi tema

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *