De ce sa-ti faci un magazin alimentar la tara? Ce presupune acest lucru? 

De ce sa-ti faci un magazin alimentar la tara_ Ce presupune acest lucru_ Reinvent Consulting
De ce sa-ti faci un magazin alimentar la tara_ Ce presupune acest lucru_ Reinvent Consulting

De ce sa-ti faci un magazin alimentar la tara? Pentru ca:

• Aproximativ 45% din populatia Romaniei locuieste in mediul rural, piata avand astfel un potential destul de ridicat;
• Chiar daca populatia din mediul rural se aprovizioneaza din supermarketurile din orasele aferente zonei lor, atunci cand se pune problema timpului, oamenii prefera sa cumpere de undeva de aproape, pentru ca nu e rentabil sa se deplaseze cativa km;
• Aceste magazine sunt necesare pentru satisfacerea nevoilor de baza.

Marketingul-mix al punctului de vanzare sau “retailing-mix” 

Trebuie sa stabilesti mixul de marketing al unui astfel de business pentru a avea controlul ca stii ce oferi, cum oferi si cui oferi produsele tale.

1. Spatiul fizic al magazinului, locatia

Sunt de evaluat urmatoarele: traficul pietonal, traficul automobilistic, parcare, concurenta, caracteristicile locului (amplasare, forma terenului, dimensiunea si forma constructiei, vechimea constructiei), conditiile de instalare (proprietar al constructiei, chirias, costuri de întretinere, impozite). aspectul exterior (fatada, vitrina, acces in magazine si firma/emblema) si celui interior (pereti interior, pardoseala, plafon si iluminare).

2. Gama de produse oferite

Cu cat oferta este mai diversificata cu atat vanzarile si profitabilitatea magazinului vor fi mai mari. Oamenii vor diversitate si produse proaspete. Trebuie sa iei in calcul daca faci magazine cu servire la tejghea sau cu autoservire.

Produse comercializate de regula in micile magazine sunt cele din urmatoarele categorii:

  • produse alimentare de baza: panificatie, lactate, carne, mezeluri, eventual oua;
  • produse alimentare auxiliare: conserve, dulciuri, bauturi racoritoare, bauturi alcoolice, cafea, tutun, condimente si sosuri;
  • alimente congelate: carne, legume, semipreparate;
  • legume, fructe proaspete;
  • produse alimentare vrac;
  • produse dietetice: fara zahar, fara sare, cu soia, etc.;
  • produse alimentare pentru bebelusi;
  • produse chimice: detergenti, produse pentru menaj, vopsele;
  • produse cosmetice: creme, lotiuni, sampoane, pentru barbierit, etc.

3. Preturile

Toata lumea stie ca intr-un magazin mic preturile vor fi mai mari ca la supermarket, insa daca acestea difera foarte mult vei pierde clientii. Acestia vor prefera sa se orienteze spre marile centre comerciale din orase.

4. Promovarea

Porneste de la modul in care este aranjata marfa, la discounturi, servicii aditionale (gen masute de servit ceva de baut/ inghetata, servicii de plata facturi, punct pay point etc.)

Atentie!
Vanzatorii intr-un magazin alimentar trebuie sa fi absolvit un curs de igiena. Constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda mentinerea in unitatile care desfasoara activitate de productie si de comercializare a produselor alimentare a personalului fara certificatul de instruire profesionala privind insusirea notiunilor fundamentale de igiena.

Autorizatii necesare magazin

In vederea functionarii legale a magazinului sunt necesare urmatoarele: Autorizatie de functionare eliberata de Primaria localitatii in care se desfasoara activitatea, Autorizatie de mediu, Autorizare din punct de vedere al protectiei muncii, Autorizatie PSI. In plus orice magazin alimentar are nevoie de un document de inregistrare sanitara veterinara si pentru siguranta alimentelor, emis de catre Directia Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor de pe raza judetului in care acesta activeaza .

Totodata sunt necesare:
• contract pentru colectarea gunoiului cu o firma de salubrizare;
• contract de deratizare cu o firma specializata;
• asigurarea de stingatoare si existenta unui plan de aparare in caz de incendiu
• realizarea unui instructaj al angajatilor privind protectia muncii,
• afisarea la vedere a informatiilor privind numere de telefon ale protectiei consumatorilor, politiei sanitar veterinare, politiei, serviciul urgenta 112.

Crezi ca acest tip de afacere ti se potriveste? Fa un plan foarte detaliat al afacerii, studiaza vadul commercial, gaseste furnizorii potriviti si demareaza afacerea.

Expertii Reinvent Consulting te pot ajuta cu infiintarea firmei tale!

Misiunea noastra: formarea unei comunitati de antreprenori informati, bine pregatiti, la curent cu actualizarile juridice si fiscale!

Reinvent Consulting este marca Grupului de firme REINVENT. Reinvent Consulting are 10 ani de experienta in domeniul serviciilor integrate privind infiintarea de societati comerciale, evidenta contabila, inregistrarea de mentiuni la Registrul Comertului (schimbare sediu social, modificare obiect de activitate, deschidere/ inchidere punct de lucru, cesiuni parti sociale, numire/ revocare administrator), inregistrari marci la OSIM si alte servicii conexe dedicate societatilor comerciale.

Daca nu detineti o proprietate unde sa va puteti inregistra sediul social al societatii comerciale, va punem la dispozitie serviciul de gazduire de sedii sociale.

Pentru detalii, ne puteti contacta la numarul de telefon (+4)021.318.69.60 sau pe adresa de e-mail firma@reinventconsulting.ro. Unul dintre consultantii nostri va sta la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00-17:30.

www.reinventconsulting.ro

https://www.facebook.com/reinventconsulting/

Da share la acest articol!

Pe aceeasi tema

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *