Grabeste-te! 1 iunie 2018: termen limita pentru inlocuirea caselor de marcat pe suport hartie cu aparate de marcat electronice

1 iunie 2018_ termen limita pentru inlocuirea caselor de marcat pe suport hartie cu case de marcat electronice Reinvent Consulting
1 iunie 2018_ termen limita pentru inlocuirea caselor de marcat pe suport hartie cu case de marcat electronice Reinvent Consulting

Firmele care vand bunuri livrate cu amanuntul sau presteaza servicii direct catre populatie sunt obligate sa utilizeze doar case de marcat electronice. Astfel, contribuabilii mari trebuie sa inlocuiasca casele de marcat cu rola de hartie cu cele care au jurnal electronic pana pe data de 1 iunie 2018; pentru firmele mici, termenul se prelungeste pana pe 1 august 2018.

Baza legala: OUG. nr. 20/2017 pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare și modificarea și completarea unor acte normative.

Prin implementarea Registrului national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale, se creeaza premisele debirocratizarii procedurilor efectuate in legatura cu aparatele de marcat (fiscalizare, sigilare, schimbarea memoriei fiscale sau a jurnalului electronic, reparatii, etc.) inregistrarea acestora urmand sa se realizeze electronic.

Etape implementare OUG nr. 20/2017:

  • Comercializarea noilor aparate de marcat fiscale de catre distribuitori (fiind nevoie ca acestea sa fie in prealabil avizate din punct de vedere tehnic);
  • Utilizarea aparatelor noi de catre contribuabili mari si mijlocii, conectarea cu ANAF incepand cu 1 iunie 2018;
  • Avizele aparatelor vechi vor expira la 31 iulie 2018;
  • Contribuabilii mici vor utiliza aparate noi, cele vechi fiind interzise la comercializare, de la 1 august 2018

Activitati care NU au nevoie de case de marcat:

  1. comertul ocazional cu produse agricole din productie proprie efectuat de catre producatorii agricoli individuali, autorizati in conditiile legii, in piete, targuri, oboare sau in alte locuri publice autorizate;
  2. vanzarea de ziare si reviste prin distribuitori specializati;
  3. transportul public de calatori in interiorul unei localitati pe baza de bilete sau abonamente tiparite conform legii, precum si cu metroul;
  4. activitatile pentru care incasarile se realizeaza pe baza de bonuri cu valoare fixa tiparite conform legii – bilete de acces la spectacole, muzee, expozitii, targuri si oboare, gradini zoologice si gradini botanice, biblioteci, locuri de parcare pentru autovehicule, bilete de participare la jocuri de noroc si altele similare;
  5. activitatile de asigurari si ale caselor de pensii, precum si activitatile de intermedieri financiare, inclusiv activitatile auxiliare acestora. Nu sunt exceptate activitatile de schimb valutar cu numerar si substitute de numerar pentru persoane fizice, altele decat operatiunile efectuate de punctele de schimb valutar din incinta institutiilor de credit, apartinand acestor institutii;
  6. activitatile desfasurate ca profesii libere sub toate formele de organizare care nu implica crearea unei societati comerciale;
  7. vanzarea obiectelor de cult si serviciile religioase prestate de institutiile de cult;
  8. comertul cu amanuntul prin comis-voiajori, precum si prin corespondenta, cu exceptia livrarilor de bunuri la domiciliu efectuate de magazine si unitatile de alimentatie publica, pe baza de comanda;
  9. serviciile de instalatii, reparatii si intretinere a bunurilor, efectuate la domiciliul clientului;
  10. vanzarea pachetelor de servicii turistice sau de componente ale acestora de catre agentiile de turism, definite potrivit legii;
  11. incasarea contravalorii energiei electrice si termice, a gazelor naturale, a apei si canalizarii, a serviciilor de telefonie, inclusiv de telefonie mobila, de posta si curier, de salubritate, de televiziune, inclusiv prin cablu, de internet;
  12. efectuarea lucrarilor de constructii, reparatii, amenajari si intretinere de locuinte;
  13. serviciile de transport feroviar public de calatori in trafic intern si international, prestate de societati comerciale persoane juridice romane, pe baza de bilete sau abonamente tiparite conform legii;
  14. activitatile de jocuri de noroc desfasurate cu mijloace tehnice de joc ce functioneaza pe baza acceptatoarelor de bancnote sau monede;
  15. serviciile de parcari auto a caror contravaloare se incaseaza prin automate ce functioneaza pe baza acceptatoarelor de bancnote sau monede;
  16. livrarile de bunuri sau serviciile efectuate prin automatele comerciale ce functioneaza pe baza de acceptatoare de bancnote sau monede si contin un sistem de contorizare electronic si/sau mecanic, ca parte integrata constructiva din automat, care sa permita inregistrarea, evidentierea si controlul sumelor incasate, cu exceptia livrarilor de produse energetice, astfel cum sunt definite in titlul VII din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;
  17. comertul de tip cash and carry desfasurat de comerciantii care vand marfuri prin sistemul de autoservire catre persoane fizice inregistrate in baza de date a vanzatorului, in scopul utilizarii acestora ca produse consumabile.

Sanctiuni neinlocuire case marcat cu rola de hartie:

  • Neinlocuirea tuturor aparatelor la data stabilita (1 iunie, respectiv 1 august 2018) va fi sanctionata cu amenda intre 8.000 si 10.000 lei.
  • Atentie! Exista  riscul de  suspendare a activitatii si de confiscare a sumelor neinregistrate pe noile aparate.

Misiunea noastra: formarea unei comunitati de antreprenori informati, bine pregatiti, la curent cu actualizarile juridice si fiscale!

Reinvent Consulting este marca Grupului de firme REINVENT. Reinvent Consulting are 10 ani de experienta in domeniul serviciilor integrate privind infiintarea de societati comerciale, evidenta contabila, inregistrarea de mentiuni la Registrul Comertului (schimbare sediu social, modificare obiect de activitate, deschidere/ inchidere punct de lucru, cesiuni parti sociale, numire/ revocare administrator), inregistrari marci la OSIM si alte servicii conexe dedicate societatilor comerciale.

Daca nu detineti o proprietate unde sa va puteti inregistra sediul social al societatii comerciale, va punem la dispozitie serviciul de gazduire de sedii sociale.

Pentru detalii, ne puteti contacta la numarul de telefon (+4)021.318.69.60 sau pe adresa de e-mail financiar.contabil@reinventconsulting.ro. Unul dintre consultantii nostri va sta la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00-17:30.

www.reinventconsulting.ro

https://www.facebook.com/reinventconsulting/

Da share la acest articol!

Pe aceeasi tema

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *