ANAF in 2018 – controale, modificari si alte aspecte care privesc firmele

ghidul ANAF 2018

Combaterea evaziunii fiscale este una dintre prioritatile ANAF in anul 2018 . De aceea, companiile vor primi diverse noutati in privinta procedurilor ANAF: controale inopinate pentru casele de marcat, testarea aleatorie a conformarii si alte procese investigative. Cu alte cuvinte, din asta consta Programul de convergenta 2018-2021, realizat de Guvern. Mai multe detalii despre aceste metode antifrauda regasesti mai jos. 

Scop noi proceduri ANAF:

  • destramarea lanturilor evazioniste si eliminarea firmelor “fantoma” si intensificarea utilizarii instrumentelor de cooperare administrativa in materie de TVA;
  • revizuirea procedurile antifrauda in conformitate cu modelul european de management al riscului;
  • introducerea facturarii electronice, a caselor de marcat electronice cu raportare on-line si a informarii electronice a contribuabililor care presupune debirocratizarea si reducerea evaziunii, in special din domeniul comertului.

Actiunile care vor fi luate pentru a duce la indeplinire scopurile anuntate de ANAF:

  • programul de testare aleatorie a conformarii;
  • dezvoltarea resurselor si structurii prin intermediul programului de conformare pentru administrare contribuabilii persoane fizice cu venituri mari;
  • combaterea fraudei la Vama.

De asemenea, se vor dezvolta functiile de preventie a structurilor cu atributii de control, se va revizui procedura de recuperare a TVA-ului, se va introduce un proces investigativ in locul executarii silite si se va consolida asistenta reciproca la recuperarea in materie a creantelor fiscale.

Guvernul admite ca in Programul de convergenta „au fost avute in vedere pentru anul 2018 o serie de masuri suplimentare: (…) masuri pentru „reducerea evaziuni fiscale si cresterea colectarii veniturilor bugetare (impact de peste 2 miliarde de lei)”.

In privinta prevenirea fraudei vamale, Guvernul, prin intermediul  ANAF, va introduce pana la finalul lui 2018  echipamente de scanare in toate punctele de trecere a frontierei pentru a detecta marfuri de contrabanda si fiscalizarea marfurilor direct in vami.

Se vor realiza evaluari suplimentare care vizeaza posibilele practici cu scopul de a ingreuna activitatile de recuperare a sumelor datorate.

O noua modificare, deja discutata, este cea a elaborarii procedurii de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic national de supraveghere. Se vor desfasura controale inopinate in zone si domenii cu risc mare de neconformare, pentru a motiva contribuabilii sa emita bonuri.

Detalii despre obligatia de emitere a caselor de marcat electronice: CLICK AICI! 

In plus, ANAF si Guvernul doresc sa monitorizeze mult mai eficient si sa controleze din punctul de vedere al situatiilor de frauda domeniul comertului online prin dezvoltare de instrumente specifice acestui proces de monitorizare, astfel:

  • Se vor realiza monitorizari in colaborare cu directiile vamale a marfurilor cu risc fiscal ridicat;
  • Se va realiza analiza de risc si vor exista liste ale contribuabililor care vor primi inspectori fiscali periodic, prin diversificarea criteriilor de risc folosite in vederea identificarii unui grup tinta de contribuabili sau a unor domenii cu risc mare de frauda fiscala;
  • Se va imbunatati executarea silita la debitorii semnificativi ai bugetului general consolidat, prin investigarea societatilor afiliate acestora, deconturile de TVA, tranzactii bancare in trezorerie, etc.

In aceeasi discutie, Guvernul se mentine pe pozitii in privinta dorintei de a duce Romania catre zona Euro, fara a da insa detalii si fara a stabili un termen-tinta pentru aceasta aderare: „Guvernul Romaniei isi mentine angajamentul de aderare la zona euro, insa stabilirea unei date concrete in aceasta privinta presupune realizarea unor analize aprofundate, in special in ceea ce priveste convergenta reala, structurala si institutionala, domenii in care sunt necesare progrese importante. In plus este necesara luarea in considerare a sustenabilitatii indeplinirii criteriilor de convergenta nominala”.

Ai nevoie de un contabil care sa te ajute in organizarea actelor, documentelor finaciare si a tuturor procedurilor fiscale din firma ta? Vrei sa te reprezinte un expert financiar in cadrul controalelor ANAF?

Reinvent Consulting iti ofera o gama larga de servicii contabile si financiare din care poti alege:

  • Abonamente de contabilitate de la 175 RON/ luna;
  • Obtinere cod de TVA –  500 RON
  • Obtinere cod de TVA european/intracomunitar- 250 RON
  • Obtinere numar EORI – 250 RON
  • Reactivare societate inactiva la ANAF – 200 RON
  • Consultanta financiara – de la 150 RON

Detalii si tarife complete : CLICK AICI!

Misiunea noastra: formarea unei comunitati de antreprenori informati, bine pregatiti, la curent cu actualizarile juridice si fiscale!

Reinvent Consulting este marca Grupului de firme REINVENT. Reinvent Consulting are 10 ani de experienta in domeniul serviciilor integrate privind infiintarea de societati comerciale, evidenta contabila, inregistrarea de mentiuni la Registrul Comertului (schimbare sediu social, modificare obiect de activitate, deschidere/ inchidere punct de lucru, cesiuni parti sociale, numire/ revocare administrator), inregistrari marci la OSIM si alte servicii conexe dedicate societatilor comerciale.

Daca nu detineti o proprietate unde sa va puteti inregistra sediul social al societatii comerciale, va punem la dispozitie serviciul de gazduire de sedii sociale.

Pentru detalii, ne puteti contacta la numarul de telefon (+4)021.318.69.60 sau pe adresele de e-mail financiar.contabil@reinventconsulting.ro / firma@reinventconsulting.ro . Unul dintre consultantii nostri va sta la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00-17:30.

www.reinventconsulting.ro

https://www.facebook.com/reinventconsulting/

 

Da share la acest articol!

Pe aceeasi tema

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *