Tranzactii transfrontaliere – noi obligatii de raportare fiscala incepand cu 25 iunie 2018

Tranzactii transfrontaliere - noi obligatii de raportare fiscala incepand cu 25 iunie 2018 Reinvent Consulting
Tranzactii transfrontaliere – noi obligatii de raportare fiscala incepand cu 25 iunie 2018 Reinvent Consulting

In urma consiliului ECOFIN, din data de 25 mai 2018, la care au participat ministrii de finante din Uniunea Europeana, s-a hotarat introducerea unei noi directive in ceea ce priveste schimbul automat de informatii cu privire la tranzactiile transfrontaliere care au consecinte fiscale.

Directiva Consiliului European 2018/822 din 25 Mai 2018: Click aici!

Cu toate ca aceasta directiva europeana trebuie introdusa in legislatia Romaniei pana la data de 31 decembrie 2019 si ulterior sa intre in vigoare la data de 1 iulie 2020, regulile se vor aplica retroactiv.

Asadar, toate tranzactiile transfrontaliere derulate de la data de 25 iunie 2018 si care intra in sfera acestor noi reguli trebuie raportate organelor fiscale.

Chiar daca primul raport se va trimite in iulie 2020, din data de 25 iunie 2018 contribuabilii vor trebui sa ia în considerare  aceste obligații de raportare atunci deruleaza o tranzactie transfrontalieră.

Tipurile de tranzactii transfrontaliere care au consecinte fiscale si sunt vizate de acesta noua directiva  se refera la operatiunile care:

• implica legislatii unde impozitul pe venit este foarte mic sau absent;
• au loc pierderi fiscale prin diverse reorganizari;
• contexte unde exista indicii ca unul dintre principalele scopuri ale tranzactiei este de a obtine un avantaj fiscal.

Pentru a fi pregatite, companiile care opereaza trannzactii transfrontaliere trebuie sa indentifice criteriile de raportare relevante aplicabile activitatii lor, sa identifice tranzactiile raportabile incepand cu data de 25 iunie 2018 si sa urmareasca implementarea acestei directive in legislatia nationala.

Misiunea noastra: formarea unei comunitati de antreprenori informati, bine pregatiti, la curent cu actualizarile juridice si fiscale!

Reinvent Consulting este marca Grupului de firme REINVENT. Reinvent Consulting are 10 ani de experienta in domeniul serviciilor integrate privind infiintarea de societati comerciale, evidenta contabila, inregistrarea de mentiuni la Registrul Comertului (schimbare sediu social, modificare obiect de activitate, deschidere/ inchidere punct de lucru, cesiuni parti sociale, numire/ revocare administrator), inregistrari marci la OSIM si alte servicii conexe dedicate societatilor comerciale.

Daca nu detineti o proprietate unde sa va puteti inregistra sediul social al societatii comerciale, va punem la dispozitie serviciul de gazduire de sedii sociale.

Pentru detalii, ne puteti contacta la numarul de telefon (+4)021.318.69.60 sau pe adresele de e-mail financiar.contabil@reinventconsulting.ro / firma@reinventconsulting.ro . Unul dintre consultantii nostri va sta la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00-17:30.

www.reinventconsulting.ro

https://www.facebook.com/reinventconsulting/

Da share la acest articol!

Pe aceeasi tema

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *