Rubrica de Marti! Intreaba un expert: Pot alege optiunea de platitor de TVA la infiintarea firmei?

rubrica de marti, Reinvent Consulting

Scopul nostru este acela de a sustine dezvoltarea unei comunitati de business bine informata si de a crea un mediu de afaceri cat mai competitiv!

Expertii Reinvent Consulting sunt alaturi de tine pentru a-ti oferi solutiile si raspunsurile potrivite, pe linie juridica si financiara. Asadar, cu ce te putem ajuta? Intreaba-ne! Suntem aici pentru tine!

Intrebarea de astazi se refera la modul in care o societate comerciala poate deveni platitoare de TVA.

Domnul Cristian Mares intreaba:

“Buna ziua, 

Pot alege optiunea de platitor de TVA la infiintarea firmei? Cand si cum ma pot inregistra in scop de TVA? Multumesc!”

Doamna Georgiana Gaman, Director Departament Financiar, Reinvent Consulting, raspunde:

„Buna ziua, 

Societatile infiintate pe teritoriul Romaniei nu obtin automat codul de TVA dupa infiintare. Societatile care vor sa sa faca achizitii pe piata europeana au nevoie de  un cod de TVA  special intracomunitar.

Daca vreti sa facturati cu TVA, trebuie obligatoriu sa aveti un cod de TVA. Exista 2 optiuni:

  • cod normal de TVA (atribut fiscal RO inainte de codul fiscal);
  • cod special de TVA intracomunitar  – desi in cazul acesta nu exista scutire de plata a TVA, doar ca nu veti achita furnizorului, ci il platiti in Romania; se declara printr-un decont special de TVA.

Obtinerea si utilizarea codului de TVA intracomunitar de catre contribuabilii care doresc sa faca tranzactii in interiorul comunitatii europene dureaza in jur de 3-7 zile lucratoare si se elibereaza de catre ANAF.

In privinta codului de TVA pe teritoriul Romaniei, exista o lista de criterii pe care contribuabilul persoana juridica trebuie sa le indeplineasca. O lista se afla chiar pe site-ul ANAF: CLICK AICI si AICI!

Procedura de inregistrare in scopuri de TVA pe teritoriul Romaniei are o durata care poate ajunge pana la 45 de zile lucratoare in totalitate, depinzand de ANAF si de dosarele de pe rol ale Administratiei Financiare in cauza.

Aceasta inregistrare se face prin optiune, dupa momentul infiintariii firmei sau obligatoriu in momentul depasirii pragului de venituri de 300.000 lei intr-un an fiscal. In cazul depasitii plafonului societatea trebuie sa se inregistreze ca platitor de TVA in termen de zece zile de la sfarsitul lunii in care a atins sau a depasit acest plafon.

REINVENT CONSULTING  ofera servicii de obtinere cod de TVA normal si special:

  • Obtinere cod TVA : 500 RON
  • Obtinere cod special de TVA intracomunitar: 250 RON

Pentru informatii suplimentare sau pentru a ne adresa intrebarea ta, ne poti contacta la numarul de telefon 021-318.69.60 sau pe adresele de e-mail:

Consultantii nostri iti stau la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00 – 17:30.

Alege din start cea mai buna solutie pentru afacerea ta!

www.reinventconsulting.ro

https://www.facebook.com/reinventconsulting/

Da share la acest articol!

Pe aceeasi tema

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *