Anularea codului de TVA: motive si efecte pentru firma ta! Cum se poate redobandi codul de TVA anulat?

Anularea codului de TVA_ motive, efecte pentru firma ta si cum se poate redobandi!

Ai o societate platitoare de TVA? Este bine sa stii care sunt motivele de anulare a codului de TVA, ce efecte exista pentru firma si cum te poti reinregistra in scop de TVA? Citeste totul in cele ce urmeaza!

Motive de anulare a codului de TVA :

  • daca firma e declarata inactiva de ANAF;
  • daca asociatii / administratorii au inscrise in cazierul fiscal infractiuni sau alte fapte in OG nr. 39/2015 privind cazierul fiscal;
  • daca nu s-a depus niciun decont de TVA timp de 6 luni consecutive sau 2 trimestre consecutive, in functie de persoana juridica;
  • daca in deconturile de TVA depuse pentru 6 luni consecutive, si pentru doua trimestre consecutive, nu au fost evidentiate achizitii / livrari de bunuri / servicii realizate in cursul acestor perioade de raportare;
  • daca societatea nu avea dreptul sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA;
  • daca societatea platitoare de TVA solicita scoaterea din evidenta entitatilor inregistrate in scopuri de TVA pentru a aplica regimul special de scutire sau regimul special pentru agricultori;
  • daca societatea platitoare de TVA prezinta risc fiscal ridicat.

Daca societatea ta se afla intr-una dintre situatiile de mai sus, atunci ar trebui sa verifici daca nu cumva ANAF deja ti-a trimis notificare de anulare a codului de TVA. Poti verifica pe site-ul ANAF daca o societate are codul de TVA anulat : https://www.anaf.ro/RegistruTVA/index.jsp 

Efectele anularii codului de TVA

  • Anularea codului de TVA de catre ANAF se traduce in obligatia de a depune ultimul decont de TVA pana in data de 25 a lunii urmatoare celei in care a fost anulat.
  • De altfel, nu vei mai putea deduce cheltuielile privind taxa pe valoare adaugata pentru achizitiile realizate, si va trebui sa achiti TVA colectata la bugetul de stat.
  • Cand codul de TVA este anulat facturile trebuie sa contina distinct TVA colectata care nu se inregistreaza in decontul de TVA, pentru livrarile de bunuri sau prestarile de servicii efectuate.

Redobandirea codului de TVA anulat

Art. 316 alin. (11) din Codul fiscal reglementeaza situatiile in care organele fiscale competente le pot anula contribuabililor inregistrarea in scopuri de TVA.

Atunci cand un contribuabil al carui cod de inregistrare in scopuri de TVA a fost anulat indeplineste conditiile de reactivare, respectiv daca a incetat situatia care a condus la anulare, acesta poate solicita reinregistrarea prin depunerea unei cereri la organul fiscal.

Asadar, iata mai jos cum se poate reactiva codul de TVA:

  • situatia care a dus la anulare inceteaza de la data comunicarii deciziei de inregistrare in scopuri de TVA;
  • sunt indeplinite obligatiile declarative prevazute de lege;
  • sunt prezentate deconturile de taxa nedepuse la termen;
  • este prezentata o cerere motivata din care rezulta ca se angajeaza sa depuna la termenele prevazute de lege deconturile de taxa (data inregistrarii in scopuri de TVA a persoanei impozabile este data comunicarii deciziei de inregistrare in scopuri de TVA);
  • se depune o declaratie pe propria raspundere din care rezulta ca va desfasura activitati economice (data inregistrarii in scopuri de TVA a persoanei impozabile este data comunicarii deciziei de inregistrare in scopuri de TVA);
  • inceteaza situatia care a condus la anulare, de la data comunicarii deciziei de inregistrare in scopuri de TVA.

Ai nevoie de ajutor pentru reactivarea codului de TVA la ANAF?

Expertii nostri contabili, inregistrati la CECCAR, CAFR si CCF iti stau la dispozitii cu servicii de calitate :

  • REACTIVARE FIRMA LA ANAF – 200 lei
  • OBTINERE COD DE TVA – 500 lei
  • OBTINERE COD DE TVA INTRACOMUNITAR – 250 lei
  • OBTINERE NUMAR EORI (VAMA) – 250 lei
  • Abonamente de contabilitate – cu preturi de la 175 lei/ luna

CLICK AICI PENTRU SERVICIILE COMPLETE! 

Misiunea noastra: formarea unei comunitati de antreprenori informati, bine pregatiti, la curent cu actualizarile juridice si fiscale!

Reinvent Consulting este marca Grupului de firme REINVENT. Reinvent Consulting are 10 ani de experienta in domeniul serviciilor integrate privind infiintarea de societati comerciale, evidenta contabila, inregistrarea de mentiuni la Registrul Comertului (schimbare sediu social, modificare obiect de activitate, deschidere/ inchidere punct de lucru, cesiuni parti sociale, numire/ revocare administrator), inregistrari marci la OSIM si alte servicii conexe dedicate societatilor comerciale.

Daca nu detineti o proprietate unde sa va puteti inregistra sediul social al societatii comerciale, va punem la dispozitie serviciul de gazduire de sedii sociale.

Pentru detalii, ne puteti contacta la numarul de telefon (+4)021.318.69.60 sau pe adresa de e-mail financiar.contabil@reinventconsulting.ro / firma@reinventconsulting.ro . Unul dintre consultantii nostri va sta la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00-17:30.

www.reinventconsulting.ro

https://www.facebook.com/reinventconsulting/

Da share la acest articol!

Pe aceeasi tema

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *