Servicii de infiintari firme – sedii sociale pentru societati comerciale

La infiintarea unei firme, trebuie sa faceti dovada unui sediu social. Sediul social al unei societati comerciale poate fi un spatiu aflat in proprietatea asociatului unic sau a unuia dintre asociati (ori a mai multor asociati) – dupa caz, ori un spatiu inchiriat cu acte in regula sau imprumutat spre folosinta. Dovada sediului social se poate face, prin urmare, cu titlul de proprietate (contract de vanzare-cumparare, certificat de mostenitor etc.), cu contract de inchiriere ori de subinchiriere.
Chiar si atunci cand sunteti proprietar, va trebui sa incheiati intre dvs. ca proprietar si dvs. ca reprezentant al societatii comerciale un contract de comodat.
Nu este obligatoriu ca intr-un imobil sa-si aiba sediul social o singura firma. Daca imobilul respectiv are in alcatuirea lui mai multe incaperi in care se considera ca isi pot desfasura activitatea societati diferite, atunci ele pot fi inregistrate. Daca este vorba despre un apartament, de exemplu, nu pot fi luate in calcul holurile, bucataria, baia, debaraua etc. Totusi, chiar si cand structura imobilului o permite, mai trebuie indeplinita cel putin una dintre urmatoarele conditii:
– cel putin unul dintre asociatii societatilor comerciale respective sa fie asociat comun, cu respectarea conditiilor prevazute de lege:
– cel putin unul dintre asociatii societatilor comerciale respective este proprietarul imobilului care se doreste sediu social.
Atunci cand este vorba despre un apartament, vecinii trebuie sa-si dea acordul pentru stabilirea sediului social al societatii comerciale; in plus, mai trebuie si acordul comitetului executiv al asociatiei de proprietari. De asemenea, daca in apartamentul respectiv locuieste cineva (de exemplu se afla in intretinerea prorpietarului care este asociat la societatea comerciala ce urmeaza a fi constituita), respectivele persoane trebuie sa-si dea si ele acordul pentru ca in locatia respectiva sa se afle sediul social al firmei.
O persoana fizica nu poate fi asociat unic decat la o singura societate comerciala. Acest lucru este valabil si pentru persoanele juridice.
Raspunsuri la intrebarile Dvs. veti primi la sediul nostru. In cazul in care doriti sa apelati la serviciile noastre, programarile le puteti face la numarul de telefon 021 318.69.60. Preturile pentru infiintarea unei societati comerciale sunt cu cel putin 100-400 lei (RON) sub preturile practicate de concurenti.
Reinvent Consulting este marca grupului de firme REINVENT, cu peste 16 ani de experienta pe piata romaneasca. Reinvent Consulting are 8 ani de experienta in domeniul serviciilor integrate privind infiintarea de societati comerciale, evidenta contabila, inregistrarea de mentiuni la Registrul Comertului (schimbare sediu social, modificare obiect de activitate, deschidere/inchidere punct de lucru, cesiuni parti sociale, numire/revocare administrator), inregistrari marci la OSIM si alte servicii conexe dedicate societatilor comerciale.
Daca nu detii o proprietate unde sa-ti poti inregistra sediul social al societatii comerciale, iti punem la dispozitie serviciul de gazduire de sedii sociale.
Puteti comanda si online serviciile noastre pe platforma ClientOnline.ro
referitor la actele ncesare dovedirii spatiului pentru,
intrebarea este : daca blocul are amenajat la parter spatii comerciale, iar sediul urmeaza sa fie la etj 1, mai este nevoie de acceptul veciniloe pe verticala si orizontala ?
multumesc
Aveti nevoie de acordul vecinilor sus, stanga si dreapta.
daca o firma are mai multi administratori4 si viitorul sediu social se afla la parterul unei case trebuie acordul vecinului de deasupra dat fiind faptul ca la acest parter se mai afla o firma a unuia dintre cei 4 viitori administratori acesta este si proprietarul parterului?
Legea spune ca va trebuie acordul vecinilor. Acest lucru este valabil si in cazul de mai sus. Situatia este putin mai complicata, in sensul ca va este necesar un contract de comodat cu proprietarul parterului. Pentru mai multe detalii si o programare sunati la 0733504815.
Buna ziua. Eu sunt student si vreau sa imi fac o firma pana in vara, cand termin studentia, pentru a nu fi scutit de acele taxe de care este scutit un student.
Problema mea este sediul social. Ar putea fi acesta in apartamentul inchiriat al unui prieten? Mentionez ca eu nu locuiesc acolo. Si daca da, ati putea sa imi spuneti foarte pe scurt cam ce formalitati trebuie indeplinite?
Multumesc
Buna ziua, Lush!
Proprietarul apartamentului va trebui sa semneze cu tine un contract de comodat. Vei primi contractul de la noi.
Daca proprietarul nu va fi de acord sa te lase sa inregistrezi societatea acolo, vei putea sa o inregistrezi, contracost, la noi.
Dar daca vreau sa am sediul social la casa?Mentionez ca se afla intr-un sat. Ce acte sunt necesare in acest caz?
@Popa Cosmin
Va este mai usor in situatia despre care spuneti. Nefiind vorba despre o asociatie de proprietari/locatari, nu mai aveti nevoie de acordul comitetului executiv. Daca, totusi, mai exista si alt coproprietar, veti avea nevoie si de acordul lui.
In orice caz, contractul de comodat se va redacta. Dar acesta face parte dintre documentele pe care le intocmim noi. Detalii la 031-1000.701, sau 021-318.69.60.
Intrebare:
La mutarea unui sediu social intr-o locuinta obtinuta printr-un credit ipotecar: de ce am nevoie de acordul bancii? La prima interogare banca a declinat dar nu s-a angajat intr-un raspuns scris. Banca NU este proprietar al casei iar sediul social NU schimba destinatia spatiului cumparat in scop de locuinta, firma are punct de lucru. Depinde de regulamentul bancii?
@Dragos Savulescu
Banca NU este proprietar al casei dar in baza dreptului de ipoteca instituit asupra imobilului(drept notat in cartea funciara) trebuie sa fie notificata si sa isi dea acordul asupra oricarei modificari intervenite asupra imobilului(vanzare-cumparare, inchiriere etc.).
Sediul social nu schimba destinatia spatiului cumparat in scop de locuinta, insa se face doar cu acordul proprietarului. Ori Banca, in cazul nostru, avand instituit un drept de ipoteca si avand calitatea de creditor, trebuie sa isi dea acordul asupra formarii sediului social la adresa imobilului ipotecat.
In plus, de relativ putin timp (din 2009), conform legii, Directorul ORC poate cere acte doveditoare pentru neclaritatile care se ivesc si – si pentru acest motiv – va fi necesar acordul bancii.
Contractul de comodat trebuie inregistrat la Administratia Financiara? Daca cineva are o garsoniera inchiriata (cu contract de inchiriere inregistrat la Administratia Financiara) mai pot face contract de comodat pt. a stabili sediul social al firmei pe acea garsoniera? Mentionez ca contractul de inchiriere este inregistrat la Administratia Fin. din provincie, acolo unde isi are domiciliul proprietarul, insa garsoniera se afla in Bucuresti.
Buna ziua. As dori sa va intreb cum se procedeaza cu sediul social al unei firme daca pe contractul de vanzare-cumparare sunt trecuta si eu si mama drept co-proprietari cu drepturi egale. La intocmirea contractului de comodat trebuie sa fie si ea prezenta sau trebuie intocmit si un alt act prin care ea isi prezinta acordul pentru stabilirea sediului social la adresa respectiva? Va multumesc anticipat.
@ Claudia
Buna ziua! Este suficient ca in contractul de comodat sa isi dea acordul toti co-proprietarii.
avem pe cineva care este proprietar in as.de proprietari la noi si care si-a deschis sediul social de firma fara a cere acordul locatarilor cat si comitetului as,de proprietari. cum a fost posibil acest lucru ????????????
@ Gospodinov Eugenia
Este nevoie de acordul vecinilor direct afectati (stanga, dreapta, deasupra, dedesubt), nu de acordul tuturor vecinilor!
Buna ziua! in privinta sediului social: este necesar acordul vecinilor in cazul in care sunt 2 imobile (case) intr-o curte comuna dar cu proprietari diferiti? Va multumesc anticipat
@ Mihai Traian
Buna ziua!
In situatia dumneavoastra aveti nevoie de acordul persoanelor care locuiesc in acea curte.
Se poate trece sediul social al unui pfa intr-o casa in constructie?
Buna ziua. Va rog sa-mi spuneti daca o firma are sediul social la cabinetul unui avocat si apare mentiune in Certificatul RECOM ca” firma nu desfasoara niciuna din activitatile mentionate la sediul social” se poate factura pe firma respectiva?
Multumesc,
Buna ziua
As vrea sa-mi deschid o firma cu sediul social intr-un spatiu inchiriat. Pe langa contractul de inchiriere inregistrat la finante, se mai cere si actul de proprietate? (proprietarul a mostenit spatiul respectiv si inca nu este intabulat, ar fi vreo problema?).Multumesc
@ Ana Maria
Daca exista mentiunea aceea, in principiu, ar trebui sa fie autorizate activitati la terti (pentru a da un raspuns corect si complet ar trebui sa vedem certificatul respectiv) – caz in care nu exista nici o problema in a emite facturi in concordanta cu obiectele de activitate autorizate la ONRC.
Am inchiriat un imobil compus din 3 camere plus dependinte unei firme si am declarat acest lucru in contractul facut la notar precum si la finante.
Altei firme ii mai pot face contract de inchiriere daca am declarat tot spatiul ca fiind inchiriat primei firme?
Trebuie facuta o reziliere a primului contract?
multumesc
Buna ziua. Si pe mine ma intereseaza, daca am ap 3 camere, pot inchiria fiecare camera ca sediu social pt 3 firme diferite ? Multumesc anticipat.
@ Minika
Da, se poate, cu mentiunea ca pentru societatea 2 si 3 va fi necesar sa dati cate o declaratie de nesuprapunere a sediului social.
Buna ziua. Pentru infiintarea unui SRL este nevoie de un contrac de inchirere pentru spatiul care va fi sediu social. Dar intrebarea mea este cum se poate incheia acel contract intre proprietar si firma, daca firma nu este inca infiintata ?
@ Arthur Popescu
La partile contractante trebuie sa se scrie ca se incheie cu societatea in curs de infiintare. La obiectul contractului se va specifica ca imobilul respectiv se inchiriaza pentru stabilirea sediului social.
Buna ziua,
Doresc sa-mi infiintez un srl si vreau ca sediul social sa fie in apartamentul unui prieten. Este nevoie sa inchei un contract de inchiriere sau un contract de comodat? Va multumesc frumos.
@ Dora
Unul dintre consultantii nostri va raspunde pe adresa dumneavoastra de e-mail.
Buna ziua,
Pentru infiintarea unei firme cu punctul de lucru in chirie ma intereseaza sa stiu pe cate luni de zile trebuie sa fie contractul de inchiriere incheiat? Este o perioada minima de inchiriere?
Multumesc anticipat
@ Radu
Nu exista prevederi legale cu privire la perioada minima pentru incheierea unui contract de inchiriere.
Va multumim pentru prezenta pe site-urile REINVENT!
Buna seara,
Va rog o intrebare am , doresc sa deschid o firma intr-un apartament ANL , care nu este pe numele meu …. am nevoie de vreun acord special din partea primariei sau alta autotitate…ori este suficient doar contractul de comodat intre mine si chiriasul de drept al apartamentului?? Multumesc
@ Catalika
Buna ziua,
Pentru stabilirea unui sediu social, contractul se incheie cu proprietarul imobilului.
Trebuie verificat contractul pe care il are chiriasul pentru a vedea ce drepturi are prin respectivul contract si daca poate sub-inchiria cu sau fara acordul expres al proprietarului.
Va multumim pentru prezenta pe site-urile REINVENT!
@ Catalika
Daca contractul de inchiriere al primului chirias permite sa subinchirieze imobilul sau sa transmita folosinta lui prin orice modalitate, atunci se poate face contract direct cu el. In caz contrar, contractul se face direct cu proprietarul de drept al imobilului. Tot in contractul initial trebuie verificat si daca se prevede necesitatea acordului proprietarului in situatia subinchirierii sau cedarii dreptului de folosinta.
Buna seara,
Doresc sa deschid sediul social in garsoniera mea luata prin Primca Casa. Stiu ca e nevoie de acordul bancii. Dar banca imi cere sa vin cu actele de la un alt imobil zic ei sediu social de rezerva pentru situatia in care vreodata firma da faliment sau se intampla altceva sediul sa se mute pe locatia de rezerva. Ati mai auzit de situatia asta? Ce consecinte poate avea acest lucru? Sunt indreptatiti sa faca o astfel de cerere? multumesc
Buna ziua.In apartamentul unde locuim are sediul social o firma de instalatii.Presedintele asociatiei de proprietari spune ca trebuie sa treaca inca 2-3 persoane in plus la intretinere pe langa cele care locuiesc.Este corect? Va multumesc
Locuiesc intr-un bloc. In apartamentul exact de deasupra mea se doreste infiintarea unui birou (cel putin asa mi s-a zis, nu stiu sigur). Eu nu mi-am dat acordul, iar administratorul asociatiei de proprietari s-a ocupat cu strangerea de semnaturi si a facut un alt tabel cu locatarii in care eu nu mai figurez, iar tabelul in care am semnat ca nu sunt de acord cu infiintarea societatii l-a distrus. Am vrut sa las o cerere in care aduceam la cunostinta asociatiei de proprietari ca nu sunt de acord cu infiintarea societatii respective si nu a vrut sa mi-o primeasca. Mi-a zis ca se poate infiinta si fara acordul meu deoarece a telefonat la primarie si i s-a spus (citez) “daca intr-un bloc unul este batut in cap si nu vrea sa semneze, iar ceilalti vecini sunt de acord, se poate face si fara acordul acestuia”.
Ce pot sa fac mai departe ?
Multumesc!
PS: Sunt o persoana singura, pensionata pe caz de boala, am nevoie de liniste, iar de 2 ani de cand au cumparat acest apartament mi-au facut numai neplaceri.
Te-ai gandit vreodata ca ti-au facut numai neplaceri probabil din cauza atitudinii dumitale josnice si de demna de dispret? infiintarea unui birou nu implica automat faptul ca se va face galagie sau ca vor primi clienti in apartament, un sediu social reprezinta de multe ori doar o adresa la care sa se primeasca corespendenta firmei. Sti vorba aia culegi ce semeni? Cand esti pusa numai pe facut rau, atunci vei avea parte numai de rau. Mai bine stai in banca ta si lasa-l pe sarmanul om sa duca si el un trai, sa faca un ban in felul lui, sa-si hraneasca si el familia si nu mai fi asa ciudoasa.
Buna ziua,
Conform legislatiei in vigoare pentru stabilirea unui sediu social este nevoie de acordul a 4 vecini.
Nu va putem ajuta cu un raspuns cu privire la demersurile ce trebuie facute pentru rezolvarea problemei dumneavoastra.
Va multumim pentru prezenta pe site-urile Grupului REINVENT!
daca sunt 2 proprietari ai unui imobil cumparat pe firma, poate unul din cei 2 proprietari sa-l inchirieze pe pfa, fara acordul celuilalat proprietar? (am uitat sa mentionez ca amandoi proprietarii sunt administratori cu drepturi egale si depline in acea firma)? la randul lui chiriasul pfa poate subinchiria imobilul fara acordul celuilalt administrator?
Buna ziua.
daca sunt 2 proprietari ai unui imobil cumparat pe firma, poate unul din cei 2 proprietari sa-l inchirieze pe pfa, fara acordul celuilalat proprietar? (am uitat sa mentionez ca amandoi proprietarii sunt administratori cu drepturi egale si depline in acea firma)? la randul lui chiriasul pfa poate subinchiria imobilul fara acordul celuilalt administrator?
In referire la situatia dvs asa cum specificati, bunul este proprietatea societatii si nu al asociatiilor. In cauza exista un singur proprietar si anume societatea in cauza.
In acest sens trebuie sa aveti in vedere in primul rand dispozitiile Actului Constitutiv al societatii, cu privire la modul de gestiune al administratorilor, in sensul daca ei pot actiona impreuna sau separat. Astfel in cazul in care ei actioneaza impreuna, este necesar si acordul celuilalt administrator. Daca conform Actului Constitutiv pot actiona separat, nu este necesar acordul celuilalt administrator. In orice caz, administratorii nu pot actiona decat pentru bunul mers al societatii, caz contrar asociatii avand la indemana actiunea in raspundere a administratorilor.
De asemenea trebuie avut in vedere daca ei au puteri nelimitate, sau daca exista o limitare a acestora, caz in care este necesar mandatul expres pentru incheierea unui contract de locatiune, mandat dat de catre Adunarea Generala a Asociatilor.
Pentru incheierea contractului de subinchiriere este necesar sa aveti acordul proprietarului, acord care poate fi exprimat in mod expres in cadrul contractului de inchiriere sau separat, intr-ul alt document, denumit “Acord de subinchiriere”, unde se prevede in mod clar si neechivoc acordul proprietarului bunului ca chiriasul sa poata subinchiria bunul respectiv.
Conditiile cu privire la acordul celuilalt administrator sunt cele exprimate la primul alineat.
Pentru detalii suplimentare nu ezitati sa ne contactati.
Va multumim ca ati ales serviciile Reinvent!
Buna ziua,
Pot infiinta un srl pe Bucuresti chiar daca am domiciliul din buletin in alt oras ?
@ Alex
Da, desigur!
Daca doriti, va stam la dispozitie si cu servicii de gazduire de sediu social.
Pentru informatii si programari puteti suna la numerele de telefon de la pagina contact.
Va multumim pentru prezenta pe site-urile Reinvent Consulting!
Buna ziua, am si eu I
O intrebare, in cazul in care am facut partaj cu fostul sot anul trecut si apartamentul este intru totul al meu, el a avut o firma si a vandut-o ,, vreau sa stiu cum a reusit acum 3 luni sa vandafirma si acea firma sa figureze pe adresa mea,,, va rog daca puteti sa imi raspundeti,,, va multumesc,
Buna seara. Va deranjez cu o intrebare. Avand in vedere noul cod fiscal,aprobat, neaprobat….. cu noile reglementari legat de plata impozitului pentru sediul social situat intr-un apartament de bloc, se poate modifica contractul decomodat de pe intreg apartamentul doar pe o camera ?? Anul trecut in noiembrie 2014 mi-am deschis PFA cu sediul social in apartamentul soacrei, facand un contract decomodat pe o perioada nedeterminata (nu a semnat nici un vecin acel acord, efectiv am incheiat cu soacra mea acel contract si atat) dupa care am mers la anaf cu el ! Acum vreau sa-mi modific sediul social pe o camera din apartament. Care sunt pasii de urmat in aceasta situatie si daca se poate acest aspect !! Multumesc.
Buna ziua,
Va putem ajuta cu modificarea sediului profesional conform cerintelor dvs. Vor fi necesare in original : certif. de inregistrare al PFA-ului si certif. constatatoare, copie dupa contractul spatiului, CI-urile proprietarilor si o procura de reprezentare in fata ORC. Pentru o oferta de pret, va rugam sa ne contactati.
Va multumim pentru prezenta pe site-urile Reinvent!
Buna ziua, intrebarea mea este: daca sunt persoana fizica, doresc sa cumpar un apartament intr-un imobil istoric (unde a avut sediu social o alta firma inainte), si ulterior doresc infiintarea unei firme in acest apartament, mai este nevoie de acordul vecinilor sau se poate folosi acordul precedent (pentru firma care a existat anterior acolo)? Va multumesc.
Se poate face sediul social la o casa aflata în construcție? Are număr, toate utilitățile, nomenclator stradal. Va mulțumesc!
Buna ziua,
Din pacate nu este posibil sa aveti sediul social intr-o locuinta aflata in constructie. Daca doriti sediu social, va putem ajuta cu gazduirea in Bucuresti sau Ilfov.
Pentru orice alte nelamuriri, nu ezitati sa ne contactati la 021.318.69.60.
O zi placuta va dorim!
Buna ziua, in cazul in care sediul social pentru o firma ce urmeaza sa fie infiinta este pe Strada Mircea vulcanescu, dar in actele casei apare denumirea veche a strazii (stefan furtuna), inteleg ca trebuie scos nomenclatorul strazii pentru a dovedi ca intr-adevar s-a schimbat numele strazii (de parca l-am schimbat eu). Ce pot face in aceasta situatie, sau de unde se poate scoate acel document, mentionez ca strada cu pricina se afla in Bucuresti, sector 1. Multumesc.
Buna ziua, pentru a rezolva aceasta situatie este nevoie sa mergeti la Primaria Sectorului 1 si sa va dea o adeverinta privind schimbarea numelui strazii. Cu stima, echipa Reinvent Consulting