In vorbirea curenta societatile comerciale folosesc expresii precum „marca/sigla inregistrata” sau „logo propriu” pentru a desemna originalitatea unui produs sau a unui serviciu.
Din punct de vedere juridic, termenii „sigla” si „logo” nu se regasesc in nici un act normativ. Din acest considerent este gresit sa afirmi (d.p.d.v. tehnic) ca o societate este proprietara unei sigle protejate. Legislatia in materie de proprietate industriala, respectiv Legea nr.84/1998 privind marcile si indicatiile geografice, face referire doar la inregistrarea unei marci atunci cand desemneaza o denumire ce poate fi sau nu insotita de un element figurativ.
Aceeasi confuzie se poate realiza si in cazul brand-ului. Un brand nu poate fi supus unei protectii juridice, intrucat lista produselor si serviciilor nu se poate inregistra; protectie nu poate fi conferita decat denumirii si/sau elementului figurativ care insoteste anumite produse sau servicii.
Pentru a evita astfel de confuzii este indicat sa apelati la societati specializate in inregistrari marci, brevete sau inventii, care sa va reprezinte la Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci. Reinvent Consulting va poate facilita inregistrarea unei marci.
Daca doriti sa va construiti un logo, aflati mai multe in acest articol.