Infiintare fundatie: procedura, documente, termene, consultanta, tarife.

Infiintarea unei fundatii: informatii generale

In conformitate cu Ordonanta nr. 26 din 2000, fundatia este o organizatie neguvernamentala ce se constituie de catre una sau mai multe persoane, ce aloca un patrimoniu in vederea realizarii unui scop general sau, dupa caz, al unor colectivitati.

Patrimoniul initial ce trebuie alocat este cel putin contravaloare a 100 de salarii minime brute pe economie. Exceptie o fac acele fundatii care au drept scop operatiuni de colectare de fonduri, ce urmeaza a fi puse la dispozitia altor asociatii si fundatii, caz in care patrimoniul initial trebuie sa fie cel putin contravaloarea a 20 de salarii minime brute pe economie.

Dupa dobandirea personalitatii juridice, patrimoniul in numerar initial al fundatiei poate fi transferat in contul curent, de unde va fi folosit pentru efectuarea de plati in interesul fundatiei.

Infiintare fundatie: documente necesare

Documentele necesare pentru o infiintare de fundatie sunt:

– cartile de identitate ale membrilor fondatori ai fundatiei,
– dovada sediului social al fundatiei,
– acordul asociatiei de proprietari si al vecinilor – daca este cazul,
– dovada patrimoniului initial al fundatiei,
– cazierul fiscal al membrilor fondatori.
In functie de situatie, mai pot fi cerute si alte documente.

Consultanta infiintare fundatie. Evidenta contabila pentru fundatii. Gazduirea sediului social al fundatiei.

Echipa Reinvent Consulting va sta la dispozitie cu asistenta specializata in domeniu si cu servicii de gazduire a sediilor (in cazul in care intampinati dificultati cu asociatia de proprietari/vecinii ori daca nu detineti un spatiu unde sa inregistrati fundatia)!
De asemenea, asiguram si servicii de evidenta contabila pentru fundatii. Intrebati consultantul de oferta pentru aceste servicii!

Infiintare fundatie: procedura, documente, termene, consultanta, tarife.

Un consultant specializat pe infiintarea de fundatii va sta la dispozitie pentru:

– rezervarea denumirii fundatiei,
– completarea cererii de inregistrare si redactarea celorlalte documente din dosarul de infiintare a fundatiei: actul constitutiv, statutul, contractul de comodat,
– plata taxelor judiciare,
– depunerea dosarului si reprezentarea in fata judecatorului,
– ridicarea si inmanarea documentelor care atesta infiintarea fundatiei.

Termenul pentru constituirea unei fundatii este de 45 zile – moment in care aceasta va fi pe deplin functionala. Obtinerea hotararii judecatoresti privind dispunerea inscrierii in Registrul asociatiilor si fundatiilor se face in 21 de zile, insa, datorita procedurilor ce trebuie indeplinite pentru ca aceasta hotarare sa ramana definitiva, termenul ajunge la 45 de zile.

Trebuie mentionat faptul ca, pentru infiintarea unei fundatii exista doua etape: prima etapa este cea de la Judecatorie – unde se acorda personalitate juridica si se acorda un certificat de inregistrare in Registrul Asociatiilor si Fundatiilor, iar a doua etapa este cea de obtinere a certificatului de inregistrare fiscala. Si in cea de-a doua etapa se va constitui un dosar ce urmeaza a fi depus la Administratia financiara in raza careia se afla sediul social al fundatiei. Aceasta etapa presupune costuri separate. Serviciul Financiar-Contabil Reinvent Consulting va sta la dispozitie si pentru acest serviciu.

Va rugam sa consultati site-ul Reinvent Consulting pentru informatii privind tariful unui serviciu de infiintare de fundatie.

Procedura pentru infiintare poate fi demarata sunand la tel. 021-318.69.60

Da share la acest articol!

Pe aceeasi tema

Related Posts

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *