Procedura juridica CESIUNE FIRMA

cesiune firma Reinvent Consulting

Articol actualizat aprilie 2020.

Te-ai hotarat sa-ti vinzi firma sau sa renunti la unele parti sociale (SRL) / actiuni (SA) din cadrul acesteia, insa nu stii ce pasi trebuie sa urmezi? Reinvent Consulting iti descrie procedura juridica cesiune firma.

Pentru a ceda o societate/ parti sociale din aceasta, trebuie sa inregistrezi o mentiune la Registrul Comertului.

Cesiunea actiunilor sau a partilor sociale este un act juridic din cesiune firma prin care un asociat/ actionar (cedent) transfera catre unul sau mai multi indivizi (cesionari), asociati deja in societate ori straini de aceasta, actiuni sau parti sociale.

Daca transferul de actiuni/ parti sociale se realizeaza intre actionarii unei firme, operatiunea se va efectua intr-o singura etapa. In caz contrar, va fi nevoie de doua etape.

Iata care sunt cele doua etape cesiune firma:

Etapa 1 – Publicarea Hotararii Adunarii Generale a Asociatilor/ Decizia Asociatului Unic in Monitorul Oficial – care se aplica numai pentru transmiterea catre persoane din afara societatii la SRL, cu exceptia cazului in care dobandirea de parti sociale are loc prin succesiune sau act de adjudecare

Pentru a publica hotararea AGA in Monitorul Oficial, ai nevoie de urmatoarele documente:

  • cererea de depunere si mentionare acte;
  • Hotararea Adunarii Generale a Asociatilor/ Decizia Asociatului Unic;
  • dovada privind achitarea taxelor/ tarifelor legale;
  • daca este cazul, imputernicire speciala, avocatiala sau delegatie pentru persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale.

Citeste si: Cum se schimba administratorul unei firme?


Etapa a 2-a – Inregistrarea mentiunii la Registrul Comertului

Dupa ce ai obtinut publicarea hotararii Adunarii Generale a Asociatilor sau decizia Asociatului Unic in Monitorul Oficial, va trebui sa depui un dosar la Registrul Comertului, care sa contina urmatoarele acte:

  • cererea de inregistrare;
  • Hotararea Adunarii Generale a Asociatilor/ Decizia Asociatului Unic;
  • dovada publicarii Hotararii AGA/ Decizia Asociatului Unic in Monitorul Oficial;
  • Actul Constitutiv Actualizat;
  • contractul de cesiune – totusi, daca actul modificator contine toate clauzele referitoare la drepturile si obligatiile cedentilor si cesionarilor si a fost semnat si de acestia, contractul de cesiune nu se mai adauga la dosar;
  • copii dupa actele de identitate ale asociatilor si, daca este cazul, dupa certificatele de inregistrare ale persoanelor juridice care dobandesc calitatea de asociati;
  • in cazul dobandirii de parti sociale prin succesiune, se vor depune: certificatul de deces si certificatul de mostenitor sau hotararea judecatoreasca irevocabila care atesta aceasta calitate, daca s-a prevazut clauza continuarii societatii cu mostenitorii, declaratia asociatilor din care sa rezulte ca sunt de acord cu continuarea societatii, actul de numire al curatorului, emis de autoritatea tutelara, in situatia in care mostenitorii sunt minori;
  • declaratiile date pe proprie raspundere de catre asociatul unic/ noii asociati care prin cesiune sau mostenire au dobandit parti sociale/ noii administratori, din care sa rezulte ca indeplinesc conditiile legale pentru detinerea acestor calitati;
  • doar unde este necesar, declaratia autentica pe propria raspundere a persoanei fizice cetatean strain, in nume propriu sau ca reprezentant al persoanei juridice straine care nu este inregistrata fiscal in Romania si traducerea realizata de un traducator autorizat, a carui semnatura sa fie legalizata de un notar public pentru asociatii care intra in societate, in cazul in care transmiterea partilor de interes sau a partilor sociale se efectueaza catre persoane din afara societatii;
  • certificatul de la Registrul unde este inmatriculata persoana juridica din strainatate, care sa ateste existenta acesteia;
  • dovezile privind achitarea taxelor/ tarifelor legale;
  • daca este cazul:
    • actul de adjudecare;
    • hotararea de respingere a opozitiei;
    • actul de transmitere in forma ceruta de lege pentru contractul de donatie, in cazul transmiterii prin donatie a partilor sociale/ partilor de interes;
    • avizele prealabile prevazute de legile speciale;
    • imputernicire speciala, avocatiala sau delegatie pentru persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale.

Citeste si: Top 10 intrebari – antreprenorul intreaba, contabilul si juristul raspund 


Cum te pot ajuta expertii Reinvent Consulting?

✅ Cesiune firma cu includere asociat nou:

  • Prima varianta: Majorare capital social cu includere 1 asociat; Cesiune parti sociale – excludere 1 asociat – 1180 Ron. Aceasta etapa dureaza in jur de 2 saptamani.
  • A doua varianta: Cesiune cu excludere asociat in 2 etape – 700 Ron. Aceasta etapa dureaza in jur de 2 luni. 
  • Tarifele de mai sus includ toate taxele juridice, TVA si onorariu si se refera la societati inregistrate in Bucuresti/ Ilfov. Pentru alte judete se adauga suma de 100 Ron.

Mai multe servicii: 

 INFIINTARI FIRME:

 OFERTA: Infiintare firma GRATUIT cu abonament de contabilitate achitat in avans pe 6 luni.

  • 150 RON/ luna – fara activitate, cu plata in avans pe 6 luni (900 RON);
  • 230 RON/ luna, pentru maximum 10 de documente (fara salariati), pentru plata anticipata pe 6 luni (1.380 RON);
  • 350 RON/ luna, pentru maximum 20 de documente, fara salariati, pentru plata anticipata pe 6 luni (2.100 RON).

 GAZDUIRE SEDIU SOCIAL – orice sector Bucuresti

  • 6 luni – 65 euro + tva;
  • 1 An platit + 1 An GRATUIT – la doar 120 euro + tva;
  • 2 Ani platiti + 2 Ani GRATUIT – la doar 220 euro + tva.
  • In cazul in care alegeti serviciul de gazduire pentru o perioada mai mare de 1 an, dupa primul an, conform legislatiei in vigoare, se face mentiune de schimbare sediu social pe alt cabinet de avocat situat tot in cadrul cladirii de birouri apartinand Reinvent Consulting – costul este de 420 RON, dupa fiecare an de gazduire (toate taxele incluse).

 MODIFICARI ACTE FIRMA: onorariu de la 210 lei + taxe juridice.


Ramai Informat! Aboneaza-te la newsletter!

Aboneaza-te la newsletter!


Misiunea noastra: formarea unei comunitati de antreprenori informati, bine pregatiti, la curent cu actualizarile juridice si fiscale!

Reinvent Consulting este marca Grupului de firme REINVENT. Reinvent Consulting are 14 ani de experienta in domeniul serviciilor integrate privind infiintarea de societati comerciale, evidenta contabila, inregistrarea de mentiuni la Registrul Comertului (schimbare sediu social, modificare obiect de activitate, deschidere/ inchidere punct de lucru, cesiuni parti sociale, numire/ revocare administrator), inregistrari marci la OSIM si alte servicii conexe dedicate societatilor comerciale.

Daca nu detineti o proprietate unde sa va puteti inregistra sediul social al societatii comerciale, va punem la dispozitie serviciul de gazduire de sedii sociale.

Pentru detalii, ne puteti contacta la numarul de telefon (+4)021.318.69.60 sau pe adresa de e-mail firma@reinventconsulting.ro. Unul dintre consultantii nostri va sta la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00-17:30.

www.reinventconsulting.ro

https://www.facebook.com/reinventconsulting/

 

Da share la acest articol!

Related Posts

Related Posts

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *