Articol actualizat in aprilie 2020.
Autorizatii si avize necesare pentru functionarea unei firme: pentru a desfasura activitatea economica dorita, o societate comerciala are nevoie de obtinerea mai multor autorizatii de functionare.
In primul rand, orice firma are nevoie de Certificatul de autorizare a activitatii (a codurilor CAEN) emis de Registrul Comertului in momentul infiintarii firmei sau ulterior infiintarii acesteia. Se pot autoriza oricate coduri CAEN se doreste.
Acte necesare autorizare activitati la Registrul Comertului:
- Contract Spatiu – al locatiei in care se va afla punctul de lucru (cu datele de identificare ale proprietarilor);
- In situatia in care veti inchiria un imobil, de la o persoana fizica, pentru punctul de lucru, este necesar Contractul de Inchiriere vizat de catre Administratia Finantelor Publice. Daca veti inchiria de la o persoana juridica, vom avea nevoie si de o copie a titlului de proprietate sau de administrare a respectivului imobil;
- Hotararea Adunarii Generale /Decizie Asociat Unic;
- Delegatie;
- Contractul de Comodat;
- Adeverinta Asociatie de Propietari.
In functie de obiectul de activitate principal, cat si de cele secundare, mentionate in Actul Constitutiv, societatea comerciala trebuie sa aiba urmatoarele autorizatii si avize pentru a putea functiona legal pe piata din Romania:
- Obtinerea autorizatiei si a acordului de functionare de la primaria in raza careia ai sediul social sau punctul de lucru – sunt necesare doar daca exista activitate economica in spatii fizice special dedicate (de exemplu: spatii de birouri, magazine, depozite, spatii de productie bunuri etc.);
- Obtinerea autorizatiei sanitare (de la DSP) si a celei sanitar-veterinare (de la DSVP) – necesare pentru activitati de genul magazinelor alimentare, restaurante, cantine;
- Obtinerea avizului de mediu (de la AFM) – necesar pentru activitati economice care au impact asupra mediului, ca de exemplu prelucrarea lemnului, productia de produse chimice, vopsitorii auto;
- Obtinerea autorizatiei PSI (Protectia si Stingerea Incendiilor) – pentru activitati economice care implica numar mare de angajati, de clienti si spatii extinse, ca de exemplu centre comerciale, restaurant, unitati hoteliere, baruri, depozite etc.;
- Obtinerea autorizatiei de la ITM privind protectia muncii – in cazul in care vor exista angajati;
- Obtinerea avizului pentru amplasarea unei reclame luminoase – se obtine de la primarie;
- Obtinerea avizului pentru difuzarea de muzica – in cazul cafenelelor, barurilor, restaurantelor – se obtine de la ORDA;
- Obtinerea certificatului de clasificare a unitati de cazare – in cazul pensiunilor, hotelurilor – se obtine de la Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice (MDRAP);
- Obtinerea avizului de la Ministerului de Interne si autorizatie de la Inspectoratele Judetene de Politie – in cazul firmelor cu activitate de paza si protectie;
- Obtinerea autorizatiei de functionare de la Banca Nationala – in cazul caselor de schimb valutar;
- Obtinerea avizului de la Comisia de Surpaveghere a Asigurarilor – in cazul firmelor cu activitate de asigurare/ reasigurare.
Neobtinerea autorizatiilor conduce la aplicarea de amenzi si chiar la sanctiuni de inchidere a societatii.
Citeste si: INFIINTARE FIRMA: Autorizatii necesare in functie de domeniul de activitate
Expertii Reinvent Consulting alaturi de antreprenori!
- Autorizarea activitatii la Registrul Comertului (cost 210 lei toate taxele incluse)
- Autorizatie functionare Primarie + DSV, DSP: 900 lei
- Inspectoratul Situatiilor de Urgenta – Negatie ISU: 100 lei, daca e cazul.
Important:
- NU sunt incluse taxele catre institutiile mentionate (acolo unde se percep taxe)!
- La acest pret se adauga anumite taxe, acestea variaza in functie de activitatea firmei, cat si de fiecare Primarie in parte si de obiectul de activitate.
- Tariful acopera obtinerea acordului de functionare pe raza Bucurestiului.
- Vom obtine acordul tuturor institutiilor necesare, in functie de obiectul dvs. de activitate: DSP, DSV, Mediu, ISU (negatie), Mediu etc., + acordul final al Primariei.
- Intregul proces dureaza intre 30-90 zile lucratoare, in functie de raspunsul Primariei.
Misiunea noastra: formarea unei comunitati de antreprenori informati, bine pregatiti, la curent cu actualizarile juridice si fiscale!
Aboneaza-te la newsletter!
Reinvent Consulting este marca Grupului de firme REINVENT. Reinvent Consulting are 14 ani de experienta in domeniul serviciilor integrate privind infiintarea de societati comerciale, evidenta contabila, inregistrarea de mentiuni la Registrul Comertului (schimbare sediu social, modificare obiect de activitate, deschidere/ inchidere punct de lucru, cesiuni parti sociale, numire/ revocare administrator), inregistrari marci la OSIM si alte servicii conexe dedicate societatilor comerciale.
Daca nu detineti o proprietate unde sa va puteti inregistra sediul social al societatii comerciale, va punem la dispozitie serviciul de gazduire de sedii sociale.
Pentru detalii, ne puteti contacta la numarul de telefon (+4)021.318.69.60 sau pe adresa de e-mail financiar.contabil@reinventconsulting.ro . Unul dintre consultantii nostri va sta la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00-17:30.
https://www.facebook.com/reinventconsulting
Buna ziua,
Recent am inceput activitatea ca Sef punct de lucru abia deschis intr-un oras diferit decat cel al firmei mama.
Imi puteti spune ce acte trebuie sa obtin, in conditiile in care obiectul activitatii este montarea de parbrize, cu un numar de 2 angajati.
Va multumesc
Buna ziua, Pentru punctul de lucru va trebui sa obtineti autorizatie de la Primaria in raza careia este localizat acest sediu secundar. Cu stima, echipa Reinvent Consulting
Autorizatia si acordul de functionare de la primaria din zona trebuie sau nu reinnoit in fiecare an ?
Buna ziua, da acestea trebuie reinnoite in fiecare an. Cu stima, echipa Reinvent Consulting
Buna,
Am o firma care a fost inactiva pana acum, si am gasit un spatiu in alt judet in care sa deschid o florarie, cu ce sa incep?
E nevoie de avize sanitar veterinare? Acestea se dau pt spatiu?
Ce pasi am de urmat?
Multumesc, apreciez mult!
Buna ziua,
Daca firma este inactiva la ANAF trebuie sa rezolvati motivul inactivitatii (sediu expirat, nedepunerea declaratiilor la timp, etc.)si ulterior sa reactivati societatea. Dupa ce firma este din nou activa puteti deschide un punct de lucru (pe adresa spatiului unde va fi floraria) in respectivul judet si, sa autorizati/ sa adaugati codurile CAEN corespunzatoare comertului cu flori si plante.
Aveti nevoie de avizele specifice oricarui punct de lucru cu activitate: DSP, DSV, ISU (in acest caz, doar daca vorbim despre spatii de peste 200mp) etc.
In cazul in care doriti sa va ajutam cu reactivarea firmei, rezolvarea motivului inactivitatii sau cu deschiderea punctului de lucru, va stam la dispozitie la 021.318.69.60.
Cu stima,
Echipa Reinvent Consulting
Buna ziua,
Daca firma este inactiva la ANAF trebuie sa rezolvati motivul inactivitatii (sediu expirat, nedepunerea declaratiilor la timp, etc.)si ulterior sa reactivati societatea. Dupa ce firma este din nou activa puteti deschide un punct de lucru (pe adresa spatiului unde va fi floraria) in respectivul judet si, sa autorizati/ sa adaugati codurile CAEN corespunzatoare comertului cu flori si plante.
Aveti nevoie de avizele specifice oricarui punct de lucru cu activitate: DSP, DSV, ISU (in acest caz, doar daca vorbim despre spatii de peste 200mp) etc.
In cazul in care doriti sa va ajutam cu reactivarea firmei, rezolvarea motivului inactivitatii sau cu deschiderea punctului de lucru, va stam la dispozitie la 021.318.69.60.
Cu stima,
Echipa Reinvent Consulting
Buna ziua,pentru codul Caen 4791 am nevoie de autorizatie de functionare de la primarie? Intreb deoarece la deschiderea firmei nu mi sa spus ca as avea nevoie,la indicatiile contabilului care imi spuea ca nuam nevoie,totusi am sunat la Primarie si dupa ce m-au pasat unul altuia,di 5 persoane care mi-au spus ca nu-mi trebuie a 5-a persoana de la primarie a spus ca ”s-ar putea” sa am nevoie…Ce sa inteleg? Multumesc
Buna ziua, daca o firma are punct de lucru sau are activitate la seidul social, atunci este necesar acordul de functionare de la Primarie. Cu stima, echipa Reinvent Consulting
Buna. Scuzati deranjul. Pentru un PFA, reparatii echipamente comunicatie, cu punct de lucru, am nevoie de ceva autorizatii? Sunt doar eu, si spatiul este foarte mic. Multumesc mult!
Buna ziua,
Trebuie luat acordul de functionare de la Primaria in raza cereia functioneaza sediul dvs profesional. Chiar daca spatiul este unul foarte mic, este spatiu cu activitate economica. Cu stima, echipa Reinvent Consulting
Buna ziua,
Ce vreti sa spuneti prin “obtinerea autorizatiei de la ITM”?
Buna ziua, este vorba de securitatea si sanatatea in munca, angajatorul trebuie sa instruiasca angajatii corespunzator si sa ia masurile necesare pentru:
a) asigurarea securitatii si protectia sanatatii lucratorilor;
b) prevenirea riscurilor profesionale;
c) informarea si instruirea lucratorilor;
d) asigurarea cadrului organizatoric si a mijloacelor necesare securitatii si sanatatii in munca.
buna ziua! Daca am un spatiu de depozitare de max. 50mp in alt sector decat sediul social si nu am angajati mai este nevoie de acest acord de functionare de la acel sector?
Buna ziua. Necesitatea unui aviz de functionare pentru acest depozit depinde de sectorul in care este localizat si de tipul de marfa/ produse depozitate. Daca aveti depozit pentru cereale, legume, fructe, produse alimentare sau bautura este nevoie de acord primarie, inclusiv aviz DSV, DSP. Cu stima, echipa Reinvent Consulting
Buna ziua,
Va rog sa-mi spuneti de ce autorizatii are nevoie o firma care inchiriaza schele si cofraje, care are 60 de angajati si un sediu central si un punct de lucru.
Ati putea sa ne ajutati in vederea obtinerii autorizatiilor?
Multumesc.
Buna ziua, in functie de activitatile de pe certificatul constatator si sectorul in care se afla punctul de lucru, autorizatiile pot varia de la ISU, Primarie, Mediu. Fiecare Primarie necesita diverse documente pentru autorizari, autorizand diverse activitati, pe hotarari de consiliu local. In cazul in care doriti sa va ajutam va stam la dispozitie. Tototdata v-am trimis pe email oferta noastra privind autorizatiile si avizele. Cu stima, echipa Reinvent Consulting
Buna ziua , as vrea sa întreb , am închiriat un spațiul comercial , as vrea sa deschid un magazin cu haine , și as vrea să pun reclama pe fațada , aveți idee cât costa toată treaba asta , am înțeles ca trebuie un plan de urbansim de la Arhitect , care ar costa toate avizele 500 euro , doar sa pun reclama in fata magazinului , puteți sa îmi Spune-ți mai multe dacă știți ?
Buna ziua, va trebuie proiect de la arhitect, o vizita la Mediu cu proiectul pentru avizare. Dupa aceea, de la Mediu trebuie dus la Primarie proiectul cu avizarea. Momentan, noi nu ne ocupam de reclame stradale si nu avem de unde sa va estimam un cost. Cu stima, echipa Reinvent Consulting
Buna ziua am cumparat un spatiu comercial mai exact un magazin mixt si as vrea sa stiu pot functiona până mi se eliberează autorizarea de functionare
Buna ziua,
Pentru a functiona in acord cu legea, trebuie sa aveti toate autorizatiile de functionare valabile. Cu stima, echipa Reinvent Consulting
Buna ziua,
Unde pot gasi activitatile care necesita avize speciale, de genul celor sanitar-veterinare sau de mediu?
Multumesc