Cand se trece de la sistemul TVA la incasare la TVA normal?

Cand se trece de la sistemul TVA la incasare la TVA normal_ Reinvent Consulting
Cand se trece de la sistemul TVA la incasare la TVA normal_ Reinvent Consulting

Cand are loc trecerea de la TVA la incasare la TVA normal?

Atunci cand cifra de afaceri este de minim 2.250.000 lei, firmele trec  de la TVA la incasare la TVA normal.

Sistemul TVA la incasare permite atat plata cat si deducerea TVA sa fie facuta la data incasarii clientilor, respectiv platii furnizorilor. Sistemul este de ajutor firmelor care incaseaza contravaloarea facturilor emise catre clienti la termene medii si mari.

Cine poate aplica sistemul TVA la incasare:

– persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA care au sediul activitatii economice in Romania, care in anul precedent nu au aplicat sistemul TVA la incasare, a caror cifra de afaceri in anul calendaristic precedent nu a depasit plafonul de 2.250.000 lei si care opteaza pentru aplicarea sistemului TVA la incasare;
– persoanele impozabile care au sediul activitatii economice in Romania, care se inregistreaza in scopuri de TVA conform articolul 316 in cursul anului si opteaza pentru aplicarea sistemului TVA la incasare.

Firmele care platesc TVA la incasare apar in “Registrul TVA la incasare” (site ANAF) si trebuie sa mentioneze pe facturi acest lucru. In cazul in care emitetul facturii omite sa scrie acest lucru pe factura, cel care o primeste trebuie sa verifice in Registrul mai sus mentionat, daca partenerul de afaceri aplica sau nu TVA la incasare, deoarece nu poate deduce TVA-ul de pe acea factura daca furnizorul aplica sistemul si factura nu este platita la momentul emiterii ei.

Misiunea noastra: formarea unei comunitati de antreprenori informati, bine pregatiti, la curent cu actualizarile juridice si fiscale!

Reinvent Consulting este marca Grupului de firme REINVENT. Reinvent Consulting are 10 ani de experienta in domeniul serviciilor integrate privind infiintarea de societati comerciale, evidenta contabila, inregistrarea de mentiuni la Registrul Comertului (schimbare sediu social, modificare obiect de activitate, deschidere/ inchidere punct de lucru, cesiuni parti sociale, numire/ revocare administrator), inregistrari marci la OSIM si alte servicii conexe dedicate societatilor comerciale.

Daca nu detineti o proprietate unde sa va puteti inregistra sediul social al societatii comerciale, va punem la dispozitie serviciul de gazduire de sedii sociale.

Pentru detalii, ne puteti contacta la numarul de telefon (+4)021.318.69.60 sau pe adresa de e-mail financiar.contabil@reinventconsulting.ro / firma@reinventconsulting.ro . Unul dintre consultantii nostri va sta la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00-17:30.

www.reinventconsulting.ro

https://www.facebook.com/reinventconsulting/

Da share la acest articol!

Pe aceeasi tema

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *