Mutarea unui punct de lucru: modalitate, acte necesare, durata de solutionare, procedura ANAF

Mutare punct de lucru, inchidere punct de lucru, deschidere punct de lucru, Reinvent Consulting

Activitatea unei societati se poate realiza in diverse locatii: fie la sediul social, fie la terti (pe teren/ la beneficiari) sau la un punct de lucru. Acesta din urma poate fi deschis intr-o locatie inchiriata sau proprietate a societatii sau a altor persoane fizice. Ce se intampla cand se doreste mutarea punctului de lucru? In cele ce urmeaza iti detaliem procedura si durata aproximativa pentru o astfel de mentiune juridica.

Mutare punct de lucru = inchidere punct de lucru vechi + deschidere punct de lucru nou

Pe scurt, mutarea unui punct de lucru se realizeaza prin radierea punctului de lucru de la vechea locatie, incheierea unui nou contract de inchiriere, iar apoi deschiderea unui punct de lucru la noua adresa.

Pentru radierea unui punct de lucru si deschiderea unui nou punct de lucru sunt necesare urmatoarele acte:

  • Certificatul de inregistrare -copie
  • certificatul constatator de la sediu si cel de la punctul de lucru care se radiaza;
  • copie C.I asociat/ asociati;
  • actul constitutiv;
  • noul contract de la punctul de lucru;
  • copie C.I proprietar/i spatiu;
  • copie act care atesta proprietatea.

Dupa ce sunt stranse toate documentele necesare intocmirii dosarului de mentiuni la ONRC, acesta se depune si solutionarea dureaza in jur de 3 zile lucratoare.

Obtinerea avizelor si autorizatiilor pentru noul punct de lucru

Chiar daca o societate se va muta cu un punct de lucru, aceasta operatiune reprezinta radierea vechiului punct de lucru si deschiderea unuia nou, pentru care sunt necesare autorizatii si avize.

Desigur, in functie de activitate, avizele sunt (sau nu) necesare. Spre exemplu, daca aveti un punct de lucru pe care sa autorizati consultanta sau birouri, nu este necesar niciun tip de aviz de la vreo institutie sau Primarie.

Dar, daca veti avea activitati de tipul: restaurant, cafenea, servicii de orice alt tip, care necesita prezenta clientilor la locatie, aveti nevoie de diferite avize si de acordul de functionare de la Primarie. In functie de obiectul de activitate sunt necesare avize si autorizatii de la urmatoarele institutii:

  • DSV
  • DSP
  • ISU
  • Mediu
  • Primarie

Dupa ce obtineti avizele si acordul de functionare, puteti demara activitatea pe respectiva locatie.

Operatiuni la ANAF

Dupa deschiderea unui punct de lucru nou, e nevoie sa ridicati de la ANAF Registrul Unic de Control, document care se pastreaza la punctul de lucru in orice moment si unde se consemneaza controalele ANAF sau ale institutiilor adiacente.

In cazul in care noul punct de lucru va avea activitati care necesita eliberare de bon fiscal, va fi necesar sa obtineti un contract cu un prestator de servicii de fiscalizare case de marcat. Acestia va instaleaza casa de marcat si va ofera suport pentru punerea in functiune pentru a putea elibera bonurile fiscale clientilor.

Pentru deschiderea unui punct de lucru, e nevoie sa depuneti Formularul 061 – Declaratie privind sediile secundare. 

Daca radiati punctul de lucru va fi nevoie sa defiscalizati casa de marcat si sa depuneti la ANAF memoria fiscala. Firma care v-a oferit serviciile referitoare la fiscalizare casa de marcat trebuie contactati pentru a incheia aceasta procedura.

De asemenea, pentru radierea punctului de lucru necesita depunerea Formularului 060 – Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru sediile secundare. 

 Te ajutam cu procedura juridica de mutare a sediului social 

Costul pentru inchidere punct de lucru vechi si deschidere punct de lucru nou este de:

  • 420 lei – pentru Bucuresti/ Ilfov
  • 520 lei  – pentru alte judete 

Costul include toate taxele, TVA si onorariul nostru.

Pentru obtinerea autorizatiilor si avizelor pentru puncte de lucru onorariul este de:

  • 900 lei – obtinere avize Primarie + DSV, DSP
  • 100 lei – negatie ISU 
  • 100 lei – aviz Mediu

Detalii pe www.reinventconsulting.ro sau la 021.318.69.60 / firma@reinventconsulting.ro 

Misiunea noastra: formarea unei comunitati de antreprenori informati, bine pregatiti, la curent cu actualizarile juridice si fiscale!

Reinvent Consulting este marca Grupului de firme REINVENT. Reinvent Consulting are 10 ani de experienta in domeniul serviciilor integrate privind infiintarea de societati comerciale, evidenta contabila, inregistrarea de mentiuni la Registrul Comertului (schimbare sediu social, modificare obiect de activitate, deschidere/ inchidere punct de lucru, cesiuni parti sociale, numire/ revocare administrator), inregistrari marci la OSIM si alte servicii conexe dedicate societatilor comerciale.

Daca nu detineti o proprietate unde sa va puteti inregistra sediul social al societatii comerciale, va punem la dispozitie serviciul de gazduire de sedii sociale.

Pentru detalii, ne puteti contacta la numarul de telefon (+4)021.318.69.60 sau pe adresa de e-mail financiar.contabil@reinventconsulting.ro / firma@reinventconsulting.ro . Unul dintre consultantii nostri va sta la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00-17:30.

www.reinventconsulting.ro

https://www.facebook.com/reinventconsulting/

Da share la acest articol!

Pe aceeasi tema

Related Posts

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *