Alegerea agentiei SEO nu este una usoară. Si nici nu ar trebui sa fie!

alegere agentie seo Reinvent Consulting
alegere agentie seo Reinvent Consulting

Daca esti antreprenor sau intentionezi sa te lansezi in bransa celor cu business propriu, te afli unde trebuie. Cel mai probabil stii deja asta, la fel cum stii si cat de importanta este prezenta in online pentru orice tip de afacere. Dincolo de platformele de Social Media (Facebook, Instagram, Linkedin, Twitter), cand vine vorba de produse si servicii, Google ramane principalul motor de cautare al romanilor (95% rata de utilizare).

Insa simplul fapt ca businessul sau brandul detine un site nu este suficient. Pe cat de util este internetul asa cum e in prezent – plin de continut divers -, pe atat de greu le este micilor si marilor afaceri sa iasa in fata. Mai precis, sa-si castige un loc printre primele pagini de cautari. Partea buna este ca tot Google a venit cu o solutie; anume: optimizarea site-ului pentru motoarele de cautare.

Ce este optimizarea SEO?

In primul rand, SEO este abrevierea sintagmei Search Engine Optimization. Luat mot-a-mot, acest lucru inseamna Optimizarea Motorului de Cautarea. Practic, Google ofera businessurilor posibilitatea de a folosi algoritmii acestuia in favoarea lor. Insa volumul de continut si site-uri a crescut atat de mult, incat a determinat compania sa recurga la update-uri constante-aproximativ 500-600 pe an. Cu toate ca doar cateva dintre ele modifica major pozitionarea, pentru a mentine un site optimizat este nevoie de o continua actualizarea strategiei SEO. Relevanta in cautari (search queries), pagini optimizate pentru cei mai relevanti termeni (keywords), web-design curat si page load rapid, acestea sunt doar o parte din elementele unei strategii SEO ce fac ca SERP-ul (Search Engine Results Pages) site-ului sa aiba un scor cat mai bun (respectiv, cautarea unui cuvant cheie folosit sa afiseze in locuri fruntase toate paginile relevante de pe site).

Cum aleg agentia SEO?

Sunt 3 tipuri majore de agentii cu care te poti intalni, dar de care ar trebui sa te feresti: cele care ofera promisiuni exagerate, cele care externalizeaza fara sa detina controlul si responsabilitatea si agentia formata dintr-un „one man show” care, in cele din urma, va demonstra ca nu le poate face pe toate.

Cel de-al patrulea tip si agentia cu care iti doresti sa incepi o colaborare este cea care:

  • are propriul site optimizat SEO;
  • dovedeste ca detine un know-how foarte puternic in domeniu;
  • iti intelege rapid businessul;
  • pune multe intrebari inca de la prima intalnire;
  • pregateste un audit tehnic si SEO de la bun inceput;
  • are propria echipa de copywriteri;
  • stie ca nu-ti poate asigura locul intai pentru cuvintele cheie unde competitia este mare;
  • stie ca nu-ti poate oferi un deadline exact pana cand site-ul tau va ajunge in cautari pe locul dorit;
  • stie ca adaptarea rapida la schimbarile algoritmului de cautare inseamna castigarea unei bucati din terenul de lupta;
  • cunoaste bunele practici si stie ca a seta cuvinte irelevante businessului tau, doar pentru ca sunt foarte cautate, nu este una dintre ele;
  • comunica explicit strategia pe care urmeaza sa o aplice, inclusiv detaliile referitoare la modificarea codurilor si meta-tag-urilor paginilor;
  • ofera transparenta in costuri;
  • stie ca nu exista o reteta secreta a succesului.

Dar cum ai putea gasi aceasta agentie, avand in vedere ca pe piata din Romania, in ceea ce priveste aceasta nisa de servicii, oferta este mare si foarte diversa?

In primul rand, dai search pe Google si incerci sa faci o lista scurta (asa vei vedea si care sunt agentiile care au site-ul optimizat SEO). Apoi contactezi agentiile selectate si iti faci timp pentru a te intalni cu toate. Pune-ti in ordine cerintele si obiectivele, fii deschis la a raspunde intrebarilor, cere studii de caz, review-uri si oferte, compara-le si decide.

Daca esti dispus sa te implici cu tot ce e nevoie in procesul de inceput-informatii, materiale de business-poti considera de cuviinta sa evaluezi dupa primele 3 luni agentia cu care ai ales sa lucrezi.

Ce rezultate urmaresc?

Principalii factori de care trebuie sa tii cont cand analizezi rezultatele se numesc user metrics: vizitele pe site-ul tau vs. vizitele pe site-ul principalilor competitori, timpul petrecut pe site (time on site), timpul petrecut pe fiecare pagina (time on page), rata de exit imediat (bounce rate) – toate iti arata cat de bine decurge campania de optimizare. In rezultate, vor aparea mai multe tipuri de trafic, pe care n-ar fi rau daca le-ai cunoaste:

  • organic (generat de campania SEO);
  • direct (cand URL-ul este tastat direct in browser);
  • platit / paid search (campaniile de AdWords nu influenteaza locul tau in cautari);
  • referral (cand traficul vine de pe linkurile sau bannerele de pe alte site-uri);
  • display (campanie platita de bannere Google);
  • social (trafic venit de pe platformele de Social Media).

Articol furnizat de www.plummedia.ro

Misiunea noastra: formarea unei comunitati de antreprenori informati, bine pregatiti, la curent cu actualizarile juridice si fiscale!

Reinvent Consulting este marca Grupului de firme REINVENT. Reinvent Consulting are 10 ani de experienta in domeniul serviciilor integrate privind infiintarea de societati comerciale, evidenta contabila, inregistrarea de mentiuni la Registrul Comertului (schimbare sediu social, modificare obiect de activitate, deschidere/ inchidere punct de lucru, cesiuni parti sociale, numire/ revocare administrator), inregistrari marci la OSIM si alte servicii conexe dedicate societatilor comerciale.

Daca nu detineti o proprietate unde sa va puteti inregistra sediul social al societatii comerciale, va punem la dispozitie serviciul de gazduire de sedii sociale.

Pentru detalii, ne puteti contacta la numarul de telefon (+4)021.318.69.60 sau pe adresa de e-mail financiar.contabil@reinventconsulting.ro / firma@reinventconsulting.ro . Unul dintre consultantii nostri va sta la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00-17:30.

www.reinventconsulting.ro

https://www.facebook.com/reinventconsulting/

Da share la acest articol!

Pe aceeasi tema

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *