5 intrebari si raspunsuri inainte de a INFIINTA un SRL

5 intrebari si raspunsuri inainte de a INFIINTA un SRL Reinvent Consulting
5 intrebari si raspunsuri inainte de a INFIINTA un SRL Reinvent Consulting

CELE 5 INTREBARI SI RASPUNSURI LEGATE DE INFIINTAREA UNEI FIRME: cat dureaza procedura de infiintarea a unui SRL, ce este specimenul de semnatura, declaratia de asociat, autorizarea la terti, sediul social, ce impozite se aplica unui SRL?

1. CAT DUREAZA OPERATIUNEA DE INFIINTARE A UNUI SRL?

  • Solutionarea unui dosar de inmatriculare la Registrul Comertului a unui SRL  dureaza in jur de 3 zile, insa desigur se adauga timpul petrecut pentru redactarea si pregatirea actelor, pe care le poti realiza singur sau cu ajutorul unei firme de consultanta.
  • La acest termen se adauga timpul necesar redactarii actelor in vederea depunerii la Registrul Comertului, depunerea capitalului social la banca, vizita la notar/ ghiseu Registrul Comertului pentru specimenul de semnatura si declaratia de asociat.
  • In cazul sediului social stabilit intr-un apartament, va fi nevoie si de acordul vecinilor si al asociatiei de proprietari.

2. CE ESTE SPECIMENUL DE SEMNATURA si DECLARATIA DE ASOCIAT IN CAZUL INFIINTARII UNUI SRL?

  • In momentul infiintarii unei societati, asociatul/ asociatii trebuie sa dea o declaratie pe propria raspundere conform careia atesta ca indeplinesc toate conditiile legale pentru inregistrarea societatii in Romania. Aceasta declaratie poate fi data in fata unui notar public (contra cost) sau in fata avocatului nostru (doar pentru cetatenii romani; este gratuita).
  • Specimenul de semnatura se obtine de catre administratorul/ administratorii societatii si poate fi dat in fata notarului (contra cost) sau direct la Registrul Comertului (gratuit), cand se depune dosarul.

3. UNDE SE POATE STABILI SEDIUL SOCIAL?

  • Sediul social este o adresa, unde poti fie sa iti desfasori activitatile, fie sa ramana doar o adresa de corespondenta pentru institutiile statului, care pot veni si in control, dar si pentru clienti/ furnizori.
  • Sediul social poate fi stabilit: la o adresa proprie/ a unei cunostinte/ rude, etc – apartament/ casa/ depozit, etc., la o locatie inchiriata – depozit, magazin, etc., la sediul unui avocat.
  • Daca sediul social e gazduit pe cabinet de avocat, atunci va fi nevoie de autorizarea activitatii la terti, nedesfasurandu-se activitatea la avocat. Detalii gazduire sediu social:click aici!

4. CE PRESUPUNE AUTORIZAREA ACTIVITATII LA TERTI?

  • In cazul in care vei avea sediul pe cabinet de avocat, vrei sa adaugi coduri CAEN care se desfasoara doar pe teren (ex. transport) sau daca pur si simplu nu doresti ca activitatea sa se desfasoare la sediul social / nu vrei sa deschizi un punct de lucru, atunci va fi nevoie sa autorizezi activitatea la terti.
  • Acest lucru presupune ca declari faptul ca nu vei activa la o adresa fizica, ci ca vei desfasura orice activitate la beneficiar, pe teren, la clienti, etc.
5. CE IMPOZIT PLATESTE UN SRL?
  • Un SRL plateste impozit pe venit intre 1-3%: 1% pentru SRL-urile care au unul sau mai multi salariati sau 3% pentru cele care nu au salariati.
  • In cazul in care veniturile depasesc 1.000.000 de euro intr-un an fiscal, atunci microintreprinderea devine platitoare de impozit pe profit, cota fiind de 16% la rezultatul fiscal, care reprezinta diferenta pozitiva dintre veniturile impozabile si cheltuielile deductibile.
  • Conform OUG 25/2018, microintreprinderile care au subscris un capital social de cel putin 45.000 lei si au cel putin 2 salariati pot opta, o singura data, sa plateasca impozit pe profit incepand cu trimestrul in care aceste conditii sunt indeplinite cumulativ, optiunea fiind definitiva atata timp cat sunt indeplinite conditiile. Calculul si plata impozitului pe profit se va efectua luand in considerare veniturile si cheltuielile realizate incepand cu trimestrul respectiv.
CUM TE AJUTA EXPERTII REINVENT CONSULTING?
  • Infiintare SRL asociat unic: 350 lei Bucuresti si Ilfov/ 450 lei alte judete
  • Infiintare SRL-D: 210 lei Bucuresti si Ilfov/ 310 lei alte judete
  • Infiintare PFA: 210 lei Bucuresti si Ilfov/ 310 lei alte judete
  • Autorizare la terti: 100 lei, In cazul in care nu se declara activitate la sediul social/ profesional sau sediul este gazduit pe cabinet de avocat sau activitate impune acest tip de autorizare (pe teren, ex. transport, constructii etc.)
  • Abonament de contabilitate – de la 175 lei/luna;
  • Consultanta fiscala si financiara – de la 150 lei/ 30 de minute.

Misiunea noastra: formarea unei comunitati de antreprenori informati, bine pregatiti, la curent cu actualizarile juridice si fiscale!

Reinvent Consulting este marca Grupului de firme REINVENT. Reinvent Consulting are 10 ani de experienta in domeniul serviciilor integrate privind infiintarea de societati comerciale, evidenta contabila, inregistrarea de mentiuni la Registrul Comertului (schimbare sediu social, modificare obiect de activitate, deschidere/ inchidere punct de lucru, cesiuni parti sociale, numire/ revocare administrator), inregistrari marci la OSIM si alte servicii conexe dedicate societatilor comerciale.

Daca nu detineti o proprietate unde sa va puteti inregistra sediul social al societatii comerciale, va punem la dispozitie serviciul de gazduire de sedii sociale.

Pentru detalii, ne puteti contacta la numarul de telefon (+4)021.318.69.60 sau pe adresa de e-mail firma@reinventconsulting.ro. Unul dintre consultantii nostri va sta la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00-17:30.

www.reinventconsulting.ro

https://www.facebook.com/reinventconsulting/

Da share la acest articol!

Related Posts

Related Posts

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *