1 Mai 2019: de azi, firmele care nu au case de marcat electronice vor fi amendate si suspendate de ANAF!

1 Mai 2019_ de azi, firmele care nu au case de marcat electronice vor fi amendate si suspendate de ANAF! Reinvent Consulting
1 Mai 2019_ de azi, firmele care nu au case de marcat electronice vor fi amendate si suspendate de ANAF! Reinvent Consulting

1 Mai 2019: de azi, firmele care nu au case de marcat electronice vor fi amendate si suspendate de ANAF!

Conform unui comunicat de presa al Ministerului Finantelor Publice, incepand cu data de 1 mai 2019, firmele care la momentul controlului de catre inspectorii ANAF nici macar nu au comandat case de marcat cu jurnal electronic, vor fi amendate si suspendate.

Motivul luarii acestei masuri este generat de faptul ca exista o diferenta foarte mare intre numarul de 504.966 de aparate de marcat inregistrate in sistemul informativ al ANAF puse pe piata si numarul de 344.020 de aparate de marcat puse in functiune la contribuabili.

Totodata, in luna martie 2019, comparativ cu luna februarie, numarulaparatelor de marcat instalate la contribuabili a scazut cu aproximativ 39%, iar  numarului aparatelor de marcat inregistrate de distribuitorii autorizati in sistemul ANAF a scazut cu aproximativ 20%.

Autoritatile afirma ca firmele n-au de ce sa intarzie inlocuirea vechilor case de marcat, in conditiile in care pe piata exista suficiente  aparate noi si n-au mai fost semnalate probleme la instalari.

Amenzile pentru nerespectarea termenului limita de inlocuire a caselor de marcat sunt cuprinse intre 8.000 si 10.000 de lei.

Mai mult, ANAF poate suspenda activitatea respectivelor firme pana in momentul in care achita amenzile si isi achizitioneaza case de marcat cu jurnal electronic.

Companiile mari si mijlocii ar fi trebuit sa-si inlocuiasca aparatele pana la 1 iunie 2018, in timp ce companiile mici ar fi trebuit sa-si inlocuiasca aparatele pana la data de 1 august 2018.

Misiunea noastra: formarea unei comunitati de antreprenori informati, bine pregatiti, la curent cu actualizarile juridice si fiscale!

Reinvent Consulting este marca Grupului de firme REINVENT. Reinvent Consulting are 10 ani de experienta in domeniul serviciilor integrate privind infiintarea de societati comerciale, evidenta contabila, inregistrarea de mentiuni la Registrul Comertului (schimbare sediu social, modificare obiect de activitate, deschidere/ inchidere punct de lucru, cesiuni parti sociale, numire/ revocare administrator), inregistrari marci la OSIM si alte servicii conexe dedicate societatilor comerciale.

Daca nu detineti o proprietate unde sa va puteti inregistra sediul social al societatii comerciale, va punem la dispozitie serviciul de gazduire de sedii sociale.

Pentru detalii, ne puteti contacta la numarul de telefon (+4)021.318.69.60 sau pe adresa de e-mail financiar.contabil@reinventconsulting.ro / firma@reinventconsulting.ro . Unul dintre consultantii nostri va sta la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00-17:30.

www.reinventconsulting.ro

https://www.facebook.com/reinventconsulting/

Da share la acest articol!

Related Posts

Related Posts

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *