7 lucruri de stiut de catre un ANGAJAT

SALARIZARE si HR_ 7 lucruri de stiut de catre un ANGAJAT Reinvent Consulting
SALARIZARE si HR_ 7 lucruri de stiut de catre un ANGAJAT Reinvent Consulting

La capitolul “SALARIZARE si RESURSE UMANE”, in articolul de mai jos prezentam un rezumat cu 7 lucruri de stiut de catre un ANGAJAT despre salarizarea pe piata muncii din Romania.

Asadar, printre informatiile de baza pe care un ANGAJAT trebuie sa le stie despre salarizarea minima, conditiile legale de munca, drepturi si obligatii se regasesc:

1.Salariul minim pe economie in anul 2019:

  • pentru angajatii din constructii –  salariul minim brut pe economie este de 3.000 lei;
  • pentru angajatii cu studii superioare incadrati in functii pentru care se prevede nivel de studii superioare -salariul minim brut pe economie este de 2.350 lei;
  • pentru angajatii care nu se incadreaza la punctele anterioare – salariul minim brut pe economie este de 2.080 lei.

2. Taxele platite de angajat din salariul brut (acestea se retin la sursa, se declara si se vireaza la bugetul de stat de catre angajator):

  • CAS (25%);
  • CASS (10%);
  • Impozit (10%).

3. Documente necesare in vederea angajarii:

  • copie  carte identitate;
  • copie diploma ultimele studii absolvite;
  • copie dupa cartile de identitate sau certificatele de nastere ale persoanelor in intretinere;
  • adeverinta cu veniturile relizate pe ultimele 6 luni (de la fostul angajator);
  • certificat medical (medicina muncii la angajare)’
  • alte documente: la cerere, in functie de natura postului (ex. copie permis conducere).

4. Documente intocmite de ANGAJATOR la angajare:

  • contractul individual de munca;
  • fisa postului;
  • informarea angajatului cu privire la regulamentul de ordine interioara.

5. Drepturile ANGAJATULUI:

  • dreptul la salarizare pentru munca depusa;
  • dreptul la repaus zilnic si saptamanal;
  • dreptul la concediu de odihna anual;
  • dreptul la egalitate de sanse si de tratament;
  • dreptul la demnitate in munca;
  • dreptul la securitate si sanatate in munca;
  • dreptul la acces la formarea profesionala;
  • dreptul la informare si consultare;
  • dreptul de a lua parte la determinarea si ameliorarea conditiilor de munca si a mediului de munca;
  • dreptul la protectie in caz de concediere;
  • dreptul la negociere colectiva si individuala;
  • dreptul de a participa la actiuni colective;
  • dreptul de a constitui sau de a adera la un sindicat;
  • alte drepturi prevazute de lege sau de contractele colective de munca aplicabile.

6. Obligatiile ANGAJATULUI:

  • obligatia de a realiza norma de munca sau, dupa caz, de a indeplini atributiile ce ii revin conform fisei postului;
  • obligatia de a respecta disciplina muncii;
  • obligatia de a respecta prevederile cuprinse in regulamentul intern, in contractul colectiv de munca aplicabil, precum si in contractul individual de munca;
  • obligatia de fidelitate fata de angajator in executarea atributiilor de serviciu;
  • obligatia de a respecta masurile de securitate si sanatate a muncii in unitate;
  • obligatia de a respecta secretul de serviciu;
  • alte obligatii prevazute de lege sau de contractele colective de munca aplicabile.

7. Este posibil, din punct de vedere legal, ca ANGAJATUL sa aiba mai multe contracte de munca?

  • “Orice salariat are dreptul de a munci la angajatori diferiti sau la acelasi angajator, in baza unor contracte individuale de munca, beneficiind de salariul corespunzator pentru fiecare dintre acestea. Fac exceptie de la prevederile de mai sus situatiile in care prin lege sunt prevazute incompatibilitati pentru cumulul unor functii”, conform art.  35 alin (1) din Codul Muncii;
  • Atentie la  durata normala a timpului de munca, dat fiind ca legislatia actuala nu interzice existenta mai multor contracte pentru aceeasi persoana.

Cum va pot ajuta expertii Reinvent Consulting? Evidenta financiar-contabila:

  • 355 RON/ luna, pentru maximum 20 de documente si 2 salariati;
  • 260 RON/ luna, pentru maximum 20 de documente si 2 salariati, pentru plata anticipata pe 6 luni (1.560 lei);
  • 260 lei/luna pentru maxim 10 de documente;
  • 200 RON/ luna, pentru maximum 10 de documente (fara salariati), pentru plata anticipata pe 6 luni (1.200 lei);
  • 240 RON/ luna – fara activitate (societati platitoare de TVA);
  • 180 RON/ luna – fara activitate (societati neplatitoare de TVA).
  • salarizare: 72 lei/ luna persoana.

Misiunea noastra: formarea unei comunitati de antreprenori informati, bine pregatiti, la curent cu actualizarile juridice si fiscale!

Reinvent Consulting este marca Grupului de firme REINVENT. Reinvent Consulting are 13 ani de experienta in domeniul serviciilor integrate privind infiintarea de societati comerciale, evidenta contabila, inregistrarea de mentiuni la Registrul Comertului (schimbare sediu social, modificare obiect de activitate, deschidere/ inchidere punct de lucru, cesiuni parti sociale, numire/ revocare administrator), inregistrari marci la OSIM si alte servicii conexe dedicate societatilor comerciale.

Daca nu detineti o proprietate unde sa va puteti inregistra sediul social al societatii comerciale, va punem la dispozitie serviciul de gazduire de sedii sociale.

Pentru detalii, ne puteti contacta la numarul de telefon (+4)021.318.69.60 sau pe adresa de e-mail financiar.contabil@reinventconsulting.ro / firma@reinventconsulting.ro . Unul dintre consultantii nostri va sta la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00-17:30.

www.reinventconsulting.ro

https://www.facebook.com/reinventconsulting

Da share la acest articol!

Related Posts

Related Posts

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *