Rubrica de Marti: Intreaba un Expert! Care e diferenta dintre balanta si bilant?

 

rubrica de marti, Reinvent Consulting

Scopul nostru este acela de a sustine dezvoltarea unei comunitati de business bine informata si de a crea un mediu de afaceri cat mai competitiv!

Expertii Reinvent Consulting sunt alaturi de tine pentru a-ti oferi solutiile si raspunsurile potrivite, pe linie juridica si financiara. Asadar, cu ce te putem ajuta? Intreaba-ne! Suntem aici pentru tine!

Intrebarea de astazi se refera la contabilitatea unei firme si anume la diferenta dintre balanta si bilantul contabil.

Doamna Maria Toader intreaba:

“Buna ziua,

Care este diferenta intre bilant si balanta? Multumesc.”

Doamna Georgiana Gaman, Director Financiar, Reinvent Consulting, raspunde:

„Buna ziua,

Balanta de verificare este folosita pentru a se verifica respectarea principiului dublei inregistrari a operatiilor economice, asigurand prin aceasta corectitudinea inregistrarilor efectuate in conturi.

Asadar, in tinerea evidentei contabile a unei firme, balanta este un mijloc de verificare a exactitatii evidentei, ca s-au inregistat corect atat incasarile, cat si chetuielile. De exemplu, daca se plateste factura unui furnizor, fiind contabilitatea in partida dubla, se inregistreaza si scaderea datoriei catre acel furnizor si scaderea soldului din casa.

Balanta trebuie sa arate egalitate intre debit si credit.

Din balanta putem vedea informatii despre situatia financiara a firmei: ce datorii are, ce chetuieli,  stoc de marfa, capitaluri,  venituri etc.

Aceasta se intocmeste lunar.

Pe baza balantei contabile se întocmeste bilantul contabilBilantul este o sinteza in expresie baneasca a patrimoniului unei societati.

Acesta este  un tabel care grupeaza dupa anumite criterii conturile contabile (de exemplu: in clasa de active regasim bunurile economice ale firmei, iar in clasa de pasive datoriile si sursele cu care au fost platite activele).

Indiferent de tipul operatiunii economice, intotdeauna se pastreaza echilibrul dintre active si pasive.

Conform OMPF 10/03.01.2019, situatiile financiare anuale si situatiile financiare simplificate se depun la ANAF in termen de 150 de zile de la incheierea exercitiului financiar pana cel tarziu la data de 30 mai 2019.

Firmele care nu au desfasurat activitate de la data infiintarii pana la sfarsitul exercitiului financiar (31 decembrie) nu intocmesc situatii financiare urmand sa depuna in acest sens o declaratie pe propria raspundere, in termen de 60 de zile de la incheierea exercitiului financiar pana cel tarziu la 1 martie ale anului curent pentru exercitiul finaciar din anul precedent.

Expertii contabili REINVENT CONSULTING va pot ajuta cu demersurile mentionate:

Pentru informatii suplimentare sau pentru a ne adresa intrebarea ta, ne poti contacta la numarul de telefon 021-318.69.60 sau pe adresele de e-mail: 

Consultantii nostri iti stau la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00 – 17:30.

Alege din start cea mai buna solutie pentru afacerea ta!

www.reinventconsulting.ro

http://www.facebook.com/reinventconsulting

 
 
Da share la acest articol!

Related Posts

Related Posts

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *