OBLIGATII antreprenor dupa INFIINTARE FIRMA

OBLIGATII antreprenor dupa INFIINTARE FIRMA Reinvent Consulting
OBLIGATII antreprenor dupa INFIINTARE FIRMA Reinvent Consulting

OBLIGATII antreprenor dupa INFIINTARE FIRMA 

Dupa infiintarea unei firme, antreprenorul trebuie sa intreprinda anumite dmeersuri legale si fiscale pentru a-si derula activitate, in acord cu legea.

ANAF

  • Registrul unic de control – sunt necesare unul pentru sediul social si cate unul pentru fiecare sediu secundar/ punct de lucru, daca exista si puncte de lucru. Se cumpara de la ANAF-ul din zona in care este stabilit sediul social, in maximum 30 de zile de la data infiintarii firmei.

REGISTRE/ formulare tipizate- in functie de activitatea firmei

  • Registrul de casa – se completeaza, in mod obligatoriu, zilnic;
  • Registrul Jurnal – se completeaza de catre contabil lunar;
  • Registrul Inventar – se completeaza de catre contabil la sfarsitul anului;
  • Cartea Mare – se completeaza lunar si sta la baza intocmirii balantei de verificare;
  • NIR-uri (pentru facturile de marfa) – se completeaza in maximum 24 de ore de la receptia marfii;
  • Dispozitii de plata/ incasare;
  • Raport de gestiune (pentru stocul de marfa);
  • Fise de magazie – pentru mijloace fixe, obiecte de inventar, marfa, materiale, documente tipizate;
  • Bonuri de consum – daca este cazul;
  • Foi de parcurs – daca este cazul;
  • Lista de inventariere – se completeaza doar la inventar;
  • Dispozitie de plata/ incasare catre casierie;
  • Ordin de deplasare (delegatie);
  • Decont de cheltuieli.

HR – in cazul in care societatea va avea angajati

  • Se inregistreaza contractul de munca in REVISAL  cu cel mult 1 zi inainte de inceperea efectiva a activitatii salariatului;
  • Se intocmesc documente precum:  fise de post; Regulament de ordine interioara, semnat de toti angajatii;
  • asigurare de contracte pentru protectia muncii si PSI, precum si pentru medicina muncii ;
  • Tinerea unei evidente separate a concediilor, planificarea lor pentru anul urmator si a unei evidente complete pe statul de salarii al timpului lucrat (ore suplimentare, ore de noapte, ore lucrate in zilele de sambata si de duminica sau de sarbatorile legale, numarul de zile de concediu de odihna sau medical)

BANCA

  • Se deschide un cont curent al firmei, la banca dorita. In acest cont poate fi totodata transferat si capitalul social, necesar la infiintarea societatii comerciale.

AVIZE si AUTORIZATII PUNCT LUCRU

  • In functie de specificul activitatii: acord functionare Primarie, DSV, DSP, ISU, Mediu, sau negatii acolo unde este cazul.

SEDIU SOCIAL/ PUNCT LUCRU

Trebuie afisate la loc vizibil, atat la sediul social, cat si la punctele de lucru ale societatii, urmatoarele documente:

  • Preturi/ tarife;
  • Program functionare/ orar de lucru;
  • Certificatul de inmatriculare (in copie);
  • Certificatele constatatoare/ autorizatiile (in copie);
  • Adaosul comercial practicat (in cazul societatilor ce desfasoara activitati de comert);
  • Numarul de telefon al  Oficiului de protectie a consumatorului, in cazul in care lucrati (si) cu persoane fizice;
  • Informarea scrisa si pusa la vedere privind obligatia clientilor de a solicita si de a pastra bonul fiscal pana la iesirea din unitate (acolo unde este cazul);
  • Planul de evacuare in caz de incendiu.

CASA MARCAT

  • Fiscalizarea, personalizarea si programarea casei de marcat cu coduri pentru fiecare produs – daca exista punct de lucru cu vanzare directa catre clienti (incasare).

Lista poate varia in functie de specificul activitatii si de organizarea interna a circuitului documentelor.

Misiunea noastra: formarea unei comunitati de antreprenori informati, bine pregatiti, la curent cu actualizarile juridice si fiscale!

Reinvent Consulting este marca Grupului de firme REINVENT. Reinvent Consulting are 10 ani de experienta in domeniul serviciilor integrate privind infiintarea de societati comerciale, evidenta contabila, inregistrarea de mentiuni la Registrul Comertului (schimbare sediu social, modificare obiect de activitate, deschidere/ inchidere punct de lucru, cesiuni parti sociale, numire/ revocare administrator), inregistrari marci la OSIM si alte servicii conexe dedicate societatilor comerciale.

Daca nu detineti o proprietate unde sa va puteti inregistra sediul social al societatii comerciale, va punem la dispozitie serviciul de gazduire de sedii sociale.

Pentru detalii, ne puteti contacta la numarul de telefon (+4)021.318.69.60 sau pe adresa de e-mail financiar.contabil@reinventconsulting.ro. Unul dintre consultantii nostri va sta la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00-17:30.

www.reinventconsulting.ro

https://www.facebook.com/reinventconsulting

Da share la acest articol!

Related Posts

Related Posts

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *