Alice, pisica de Chesire si….planul de marketing

Alice, pisica de Chesire si ....planul de marketing Reinvent Consulting
Alice, pisica de Chesire si ….planul de marketing Reinvent Consulting

“Alice: Ati vrea, va rog sa-mi spuneti pe unde ar trebui sa o iau ca sa plec de aici?

Pisica de Cheshire: Asta depinde foarte mult cam unde ati vrea sa ajungeti…

Alice: Nu prea imi pasa unde…

Pisica de Cheshire: Atunci nici nu conteaza pe unde o luati…”

Daca Alice ar reprezenta compania pe piata, atunci fara o directie, un plan de urmat, nu ai cum sa ajungi unde ti-ai propus, produsul nu ajunge la client,  nu se realizeaza incasarile dorite si nici profit. Nu

Cum ajungi acolo unde ti-ai propus? Urmarind un plan, harta de la a vrea la a avea. 🙂

Raspunsul la aceasta intrebare poate fi definitia pe scurt a strategiei de marketing, transpusa in realitate cu ajutorul unui plan de actiune.

Cand se refera la marketing, multi cred ca asta inseamana promovare pe Facebook.  Altii considera ca marketing se refera de fapt la vanzari. Marketing inseamna in primul rand sa stii unde iti gasesti clientul, pe ce canal ajunge mesajul la acesta, ce sa ii spui si cum…

Mai jos iti prezentam cei 5 pasi de urmat in elaborarea planului de marketing, fiecare pas fiind format din cateva intrebari ajutatoare. Raspunsurile te vor ajuta sa iti faci idee despre piata ta si despre pozitionarea ta in aceasta.

Pas 1: Cine e consumatorul/ clientul?

  1. Cine e de fapt consumatorul: cine cumpara produsul si cine il foloseste?
  2. Ce nevoie satisfacem?
  3. Cum are loc procesul de cumparare? Online, fizic? Direct, intermediari?

Pas 2: Care este piata?

  1. Care este piata de referinta ?
  2. Care este pozitia produsului in ciclul de viata al produsului?
  3. Care sunt factorii cheie competitivi?
  4. Ce tendinte are piata ta?

Pas 3: Cine sunt competitorii?

  1. Analiza SWOT– care sunt punctele forte si punctele slabe ale firmei tale, respective amenintarile si oportunitatile oferite de piata?
  2. Comparatia cu competitorii: cu cine te “bati” pe piata?
  3. Bariere de intrare pe piata: care sunt? Ce te limiteaza?

Pas 4: Mixul de marketing: care este tinta?

  1. Cum este produsul/ serviciul ta?  Diferente fata de concurenti, ambalaj, caracteristici, servicii aditionale etc.
  2. Cum vei plasa produsul/ serviciul pe piata? Ce tip de distributie, canale de distributie?
  3. Ce promovare vei aborda?
  • Reclama: TV, radio, ziare, reviste, panouri publicitare;
  • Vanzarea personala prin agenti de vanzare de teren;
  • Cupoane de reducere, mostre, premii, concursuri, expozitii, demonstratii etc.;
  • Campanii social media si Adwords;
  • Vanzare directa: online, prin posta, teleshopping etc.
  1. Ce pret vei stabili? Te axezi pe valoare perceputa de consumator, adaugi marja dorita, skimming, penetrarea pietei, preturi sub cele ale concurentilor?

Pe scurt:

  1. CE va vinde firma ?
  2. CUM va vinde firma ?
  3. UNDE va vinde firma ?
  4. LA CE PRET va vinde firma ?

Pas 5: Este rentabil?

  1. Prag de rentabilitate: la ce nivel al incasarilor se obtine profit?
  2. Care este perioada de recuperare a investitiei?
  3. Scopurile sunt realiste?

Planul de marketing este o parte a planului de afaceri, care are un rol foarte important in evolutia firmei pe piata.  Atentie la definirea cat mai exacta a ceea ce vrei in corelatie cu ce vor clienti, ce vrea concurenta. 🙂

Reinvent Consulting este marca Grupului de firme REINVENT. Reinvent Consulting are 13 ani de experienta in domeniul serviciilor integrate privind infiintarea de societati comerciale, evidenta contabila, inregistrarea de mentiuni la Registrul Comertului (schimbare sediu social, modificare obiect de activitate, deschidereinchidere punct de lucru, cesiuni parti sociale, numire/ revocare administrator), inregistrari marci la OSIM si alte servicii conexe dedicate societatilor comerciale.

Daca nu detineti o proprietate unde sa va puteti inregistra sediul social al societatii comerciale, va punem la dispozitie serviciul de gazduire de sedii sociale.

Pentru detalii, ne puteti contacta la numarul de telefon (+4) 021.318.69.60 sau pe adresa de e- mail firma@reinventconsulting.ro. Unul dintre consultantii nostri va sta la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00-17:30.

www.reinventconsulting.ro

https://www.facebook.com/reinventconsulting/

Da share la acest articol!

Related Posts

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *