Rubrica de Marti: Intreaba un Expert! Ce facilititati fiscale au microintreprinderile daca fac sponsorizari?

rubrica de marti, Reinvent Consulting

Scopul nostru este acela de a sustine dezvoltarea unei comunitati de business bine informata si de a crea un mediu de afaceri cat mai competitiv!

Expertii Reinvent Consulting sunt alaturi de tine pentru a-ti oferi solutiile si raspunsurile potrivite, pe linie juridica si financiara. Asadar, cu ce te putem ajuta? Intreaba-ne! Suntem aici pentru tine!

Intrebarea de astazi se refera la ..

Doamna Antonia Gavrilescu intreaba:

“Buna ziua,

Vreau sa stiu ce facilititati exista pentru microintreprinderi, daca acestea fac sponsorizari? Si in acest caz, ce anume trebuie sa se depuna la ANAF?

Va multumesc.

Doamna Georgiana Gaman, Director Departament Financiar-Contabil, Reinvent Consulting, raspunde:

 „Buna ziua,

Microintreprinderile care decid sa faca sponsorizari pentru sustinerea entitatilor nonprofit si a unitatilor de cult, care la data incheierii contractului sunt inscrise in Registrul entitatilor/ unitatilor de cult pentru care se acorda deduceri fiscale, au posibilitatea  sa scada sumele aferente din impozitul pe veniturile microintreprinderilor datorat catre bugetul de stat, pana la 20% din impozitul pe venit datorat pentru trimestrul in care au efectuat cheltuielile respective.

Este important de tinut cont ca aceste deduceri se acorda doar daca sponsorizarea este adresata unei entitati nonprofit sau unitate de cult inscrisa in Registrul entitatilor/unitatilor de cult pentru care se acorda deduceri fiscale.

Acest registru este disponibil online pe site-ul ANAF: https://www.anaf.ro/RegistrulEntitatilorUnitatilorCult/

Aceste sponsorizari se declara online prin formularul 107 “Declaratie informativa privind beneficiarii sponsorizarilor/ mecenatului/ burselor private”:

  • pana la data de 25 ianuarie inclusiv a anului urmator;
  • pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare ultimului trimestru pentru care trebuie achitat
    impozit pe veniturile microintreprinderilor, daca:
    – prin optiune se face trecerea de la platitor de impozit pe venit la platitor de impozit pe profit;
    – veniturile firmei au depasit suma de 1.000.000 euro;
  • pana la data depunerii situatiilor financiare, in cazul in care societatea comerciala se inchide.”

Cum te ajuta Reinvent Consulting?

Reinvent Consulting activeaza in mediul business de peste 14 ani, iar consultantii nostri au experienta vasta in domeniile juridic, financiar si fiscal: infiintari firme, acte Registrul Comertului, gazduire sediu social, contabilitate.

Contabilitate:

  • 180 RON/ luna – fara activitate (societati neplatitoare de TVA);
  • 200 RON/ luna, pentru maximum 10 de documente (fara salariati), pentru plata anticipata pe 6 luni (1.200 RON);
  • 240 RON/ luna – fara activitate (societati platitoare de TVA);
  • 260 RON/ luna, pentru maximum 20 de documente si 2 salariati, pentru plata anticipata pe 6 luni (1.560 RON);
  • 260 RON/luna pentru maxim 10 de documente;
  • 355 RON/ luna, pentru maximum 20 de documente si 2 salariati.
  • Pentru un numar mai mare de documente si salariati, tarifele sunt personalizate, in functie de volum.

Pentru informatii suplimentare sau pentru a ne adresa intrebarea ta, ne poti contacta la numarul de telefon 021-318.69.60 sau pe adresele de e-mail: 

Consultantii nostri iti stau la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00 – 17:30.

Alege din start cea mai buna solutie pentru afacerea ta!

www.reinventconsulting.ro

http://www.facebook.com/reinventconsulting

Da share la acest articol!

Related Posts

Related Posts

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *