Suspendare activitate firma la Registrul Comertului si la ANAF

SUSPENDARE Activitate Firma la Registrul Comertului si ANAF Reinvent Consulting
SUSPENDARE Activitate Firma la Registrul Comertului si ANAF Reinvent Consulting

Atunci cand situatia business-ului tau necesita o pauza si nu esti sigur daca inchizi firma sau nu, exista solutia suspendarii activitatii la Registrul Comertului si ulterior la ANAF.

Suspendarea sau intreruperea activitatii firmei, necesita formalitati la Registrul Comertului si ulterior la Administratia Financiara.

Suspendare activitatate firma la Registrul Comertului

Acte necesare:

  • copie C.I. asociat/asociati;
  • copie dupa certificatul de inregistrare al societatii;
  • stampila societatii;
  • certificatele constatatoare in original.

Dosarul cu acte necesare necesita si o declaratie-tip pe propria raspundere din care sa rezulte ca persoana juridica nu desfasoara la sediul social, la sediile secundare sau in afara acestor,  activitatile declarate pentru o perioada de maxim 3 ani.

Suspendare activitate firma la ANAF – obtinere regim derogatoriu

Dupa solutionarea suspendarii activitatii firmei la Registrul Comertului se obtine de la ANAF regimul de declarare derogatoriu, in vederea incadrarii intr-un regim simplificat de depunere a declaratiilor fiscale, astfel incat, la sfarsitul anului, in loc de aceste declaratii sau de bilant pe 0, se depune o declaratie conform careia societatea nu desfasoara activitate.

Suspendarea activitatii unei firme cu salariati

Se anunta la ITM incetarea contractului de munca pe motivul suspendarii activitatii firmei.

Pe perioada cat firma are activitatea suspendata:

  • nu se pot face operatiuni care genereaza venituri pentru societatii; daca firma emite factura inseamna ca si-a reluat activitatea, cu toate implicatiile ulterioare;
  • Suspendarea activitatii unei societati se poate face fie ca are datoriii, fie ca nu are. Conditia esentiala este sa nu se depaseasca acest termen de 3 ani;
  • In lipsa acestei aprobari, a regimului derogatoriu de declarare, societatea trebuie sa depuna declaratiile fiscale aferente acelor obligatii fiscale cu care figureaza in vectorul fiscal, chiar daca aceste obligatii de plata sunt zero;
  • Codul de inregistrare in scopuri de TVA este anulat (in cazul in care firma era inregistrata in scop de TVA);
  • Societatea nu beneficiaza de dreptul de deducere a TVA aferent achizitiilor de servicii si de bunuri, dar colecteaza taxa pentru operatiunile impozabile desfasurate in aceasta perioada;
  • Este indicat ca firma sa suspende contractele pentru utilitati si sa inchida conturile bancare.

De retinut!!!  O societate poate fi suspendata maximum 3 ani. Dupa aceasta perioada, fie este reluata activitatea prin inregistrarea unei mentiuni la Registrul Comertului de reluare a activitatii, fie se decide procedura de inchidere firma.

Reinvent Consulting, ajutorul tau de incredere!

  • 420 de lei, pentru suspendarea/ reluarea activitatii  firmei in Bucuresti si Ilfov;
  • 520 de lei, pentru inregistrarea acestei mentiuni in celelalte judete ale tarii.

Taxele la Registrul Comertului, onorariul nostru si TVA sunt incluse in pret.

Aboneaza-te la newsletter!
Aboneaza-te la newsletter!

Important! ACTIVITATEA REINVENT CONSULTING continua in contextul coronavirus! TOTUL se depune exclusiv online, in baza semnaturii electronice pe care o detinem, in conditiile in care, timp de 30 de zile, Registrul Comertului nu mai accepta depuneri fizice la ghisee!

 REINVENT CONSULTING:

 INFIINTARI FIRME:

 OFERTA: Infiintare firma GRATUIT cu abonament de contabilitate achitat in avans pe 6 luni.

  • 150 RON/ luna – fara activitate, cu plata in avans pe 6 luni (900 RON);
  • 230 RON/ luna, pentru maximum 10 de documente (fara salariati), pentru plata anticipata pe 6 luni (1.380 RON);
  • 350 RON/ luna, pentru maximum 20 de documente, fara salariati, pentru plata anticipata pe 6 luni (2.100 RON).

 GAZDUIRE SEDIU SOCIAL – orice sector Bucuresti

  • 6 luni – 65 euro + tva;
  • 1 An platit + 1 An GRATUIT – la doar 120 euro + tva;
  • 2 Ani platiti + 2 Ani GRATUIT – la doar 220 euro + tva.
  • In cazul in care alegeti serviciul de gazduire pentru o perioada mai mare de 1 an, dupa primul an, conform legislatiei in vigoare, se face mentiune de schimbare sediu social pe alt cabinet de avocat situat tot in cadrul cladirii de birouri apartinand Reinvent Consulting – costul este de 420 RON, dupa fiecare an de gazduire (toate taxele incluse).

 MODIFICARI ACTE FIRMA: onorariu de la 210 lei + taxe juridice.

Misiunea noastra: formarea unei comunitati de antreprenori informati, bine pregatiti, la curent cu actualizarile juridice si fiscale!

Reinvent Consulting este marca Grupului de firme REINVENT. Reinvent Consulting are 14 ani de experienta in domeniul serviciilor integrate privind infiintarea de societati comerciale, evidenta contabila, inregistrarea de mentiuni la Registrul Comertului (schimbare sediu social, modificare obiect de activitate, deschidere/ inchidere punct de lucru, cesiuni parti sociale, numire/ revocare administrator), inregistrari marci la OSIM si alte servicii conexe dedicate societatilor comerciale.

Daca nu detineti o proprietate unde sa va puteti inregistra sediul social al societatii comerciale, va punem la dispozitie serviciul de gazduire de sedii sociale.

Pentru detalii, ne puteti contacta la numarul de telefon (+4)021.318.69.60 sau pe adresa de e-mail firma@reinventconsulting.ro. Unul dintre consultantii nostri va sta la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00-17:30.

www.reinventconsulting.ro

https://www.facebook.com/reinventconsulting/

Da share la acest articol!

Related Posts

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *