Tichete de masa – ce costuri si ce beneficii fiscale sunt pentru angajator?

Tichete de masa - ce costuri si ce beneficii sunt pentru angajator
Tichete de masa – ce costuri si ce beneficii sunt pentru angajator_

Tichete de masa – ce costuri si beneficii sunt pentru angajator daca aleg sa ofere angajatilor tichete de masa ca si venituri salariale.

Baza legala:

  • Legea nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa, cu modificarile ulterioare;
  • Legea prevede ca salariatii, din mediul privat sau bugetar, angajati in baza unui contract individual de munca, pot primi  o alocatie individuala de hrana, acordata sub forma tichetelor de masa.

Beneficii fiscale:

  • Valoarea aferenta tichetelor de masa acordate salariatilor sunt deductibile la calculul impozitului pe profit si nu se platesc contributii sociale pe aceste sume. Tichetele de masa se impoziteaza cu 10% impozit pe venit;
  • Angajati: suma aferenta tichetelor de masa primite este  scutita de plata impozitului pe venitul din salarii.

Valoare tichet 2020:

  • Momentan, valoarea nominala a unui tichet de masa nu poate depasi suma de 15.18 lei;
  • Angajatorii au optiunea sa aleaga valoarea tichetului de masa, cu o valoarea mai mica sau egala cu maximul legal de 15.18 lei/ tichet;
  • Potrivit unui proiect legislativ propus recent pentru adoptare la Camera Deputatilor, valoarea unui tichet se propune a fi majorata la 20 lei.

Cate tichete au voie angajatorii se ofere?

  • Maxim 1 tichet pe fiecare zi lucrata de un angajat intr-o luna;
  • NU se achita tichete de masa pentru zilele de concediu, zile libere nationale, zilele in care angajatul este in delegatie .

Informatii despre tichetele masa:

  • pot fi utilizate pentru a achizitiona doar alimente sau a achita masa intr-o unitate alimentara;
  • sunt utilizabile doar pe teritoriul Romaniei;
  • pot fi acordate fie pe suport de hartie, tiparit, fie pe suport electronic, sub forma de card (suma aferenta tichetelor este pusa pe cardul special conceput in acest sens);
  • acestea se ofera de catre angajator in ultima decada a fiecarei luni, pentru luna urmatoare.

Aboneaza-te la newsletter!

Aboneaza-te la newsletter!

 REINVENT CONSULTING:

 INFIINTARI FIRME:

 OFERTA: Infiintare firma GRATUIT cu abonament de contabilitate achitat in avans pe 6 luni.

  • 150 lei/ luna – fara activitate, cu plata in avans pe 6 luni (900 lei);
  • 230 lei/ luna, pentru maximum 10 de documente (fara salariati), pentru plata anticipata pe 6 luni (1.380 lei);
  • 350 lei/ luna, pentru maximum 20 de documente, fara salariati, pentru plata anticipata pe 6 luni (2.100 lei).

 GAZDUIRE SEDIU SOCIAL – orice sector Bucuresti

  • 6 luni – 65 euro + tva;
  • 1 An platit + 1 An GRATUIT – la doar 120 euro + tva;
  • 2 Ani platiti + 2 Ani GRATUIT – la doar 220 euro + tva.
  • In cazul in care alegeti serviciul de gazduire pentru o perioada mai mare de 1 an, dupa primul an, conform legislatiei in vigoare, se face mentiune de schimbare sediu social pe alt cabinet de avocat situat tot in cadrul cladirii de birouri apartinand Reinvent Consulting – costul este de 420 RON, dupa fiecare an de gazduire (toate taxele incluse).

 MODIFICARI ACTE FIRMA: onorariu de la 210 lei + taxe juridice.

Misiunea noastra: formarea unei comunitati de antreprenori informati, bine pregatiti, la curent cu actualizarile juridice si fiscale!

Reinvent Consulting este marca Grupului de firme REINVENT. Reinvent Consulting are 14 ani de experienta in domeniul serviciilor integrate privind infiintarea de societati comerciale, evidenta contabila, inregistrarea de mentiuni la Registrul Comertului (schimbare sediu social, modificare obiect de activitate, deschidere/ inchidere punct de lucru, cesiuni parti sociale, numire/ revocare administrator), inregistrari marci la OSIM si alte servicii conexe dedicate societatilor comerciale.

Daca nu detineti o proprietate unde sa va puteti inregistra sediul social al societatii comerciale, va punem la dispozitie serviciul de gazduire de sedii sociale.

Pentru detalii, ne puteti contacta la numarul de telefon (+4)021.318.69.60 sau pe adresa de e-mail firma@reinventconsulting.ro. Unul dintre consultantii nostri va sta la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00-17:30.

www.reinventconsulting.ro

https://www.facebook.com/reinventconsulting/

Da share la acest articol!

Related Posts

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *