TVA la incasare- ce inseamna si cand se aplica?

TVA la incasare- ce inseamna si cand se aplica_ Reinvent Consulting
TVA la incasare- ce inseamna si cand se aplica_ Reinvent Consulting

TVA la incasare- ce inseamna si cand se aplica?

TVA la incasare este un sistem care permite amanarea platii, respectiv a deducerii TVA pana la data incasarii facturilor emise catre clienti si platii furnizorilor.

Ce inseamna efectiv in relatiile economice acest sistem?

  • Amanarea scadentei platii TVA pana la data incasarii contravalorii totale sau partiale a livrarii de bunuri, respectiv prestarii de servicii;
  • Amanarea dreptului de deducere a TVA pana la data la care a fost platita furnizorului sau prestatorului TVA aferenta bunurilor sau serviciilor.

Ce firme pot beneficia de  aplicarea sistemului TVA la incasare – conform Codului Fiscal?

  • operatorii economici, care au cod de TVA, iar in anul precedent nu au aplicat sistemul TVA la incasare, cifra de afaceri din anul calendaristic precedent este sub valoarea de 2.250.000 lei si opteaza pentru aplicarea sistemului TVA la incasare.
  • operatorii economici care se inregistreaza in scop de TVA in timpul anului si opteaza pentru aplicarea sistemului TVA la incasare.

Demers ANAF:

  • Se depune Formularul 097 „Notificare privind aplicarea sistemului TVA la incasare” din care sa rezulte ca operatorul economic opteaza pentru acest sistem.

Atentie! Daca cifra de afacerei a firmei depaste plafonul de 2.250.000 lei, atunci in mod obligatoriu nu se mai aplica sistemul de  TVA la incasare.

Operatorii economici trebuie si in acest caz sa depuna la ANAF  formularul 097 “Notificare privind aplicarea sistemului TVA la incasare” , prin care informeaza faptul  ca plafonul a fost depasit si inceteaza aplicarea sistemului TVA la incasare .

 


SERVICII REINVENT CONSULTING

 INFIINTARI FIRME:

 OFERTA: Infiintare firma GRATUIT cu abonament de contabilitate achitat in avans pe 6 luni.

  • 150 lei/ luna – fara activitate, cu plata in avans pe 6 luni (900 lei);
  • 230 lei/ luna, pentru maximum 10 de documente (fara salariati), pentru plata anticipata pe 6 luni (1.380 lei);
  • 350 lei/ luna, pentru maximum 20 de documente, fara salariati, pentru plata anticipata pe 6 luni (2.100 lei).

  CONTABILITATE FIRMA

  • 180 RON/ luna – fara activitate;
  • 260 RON/ luna, pentru maximum 10 de documente;
  • 380 RON/ luna, pentru maximum 20 de documente.
  • Pentru plata in avans pe 6 luni, tarifele se reduc cu 20%.
  • Pentru un numar mai mare de documente si salariati, tarifele sunt personalizate, in functie de volum.

 GAZDUIRE SEDIU SOCIAL – orice sector Bucuresti

  • 6 luni – 65 euro + tva;
  • 1 An platit + 1 An GRATUIT – la doar 120 euro + tva;
  • 2 Ani platiti + 2 Ani GRATUIT – la doar 220 euro + tva.
  • In cazul in care alegeti serviciul de gazduire pentru o perioada mai mare de 1 an, dupa primul an, conform legislatiei in vigoare, se face mentiune de schimbare sediu social pe alt cabinet de avocat situat tot in cadrul cladirii de birouri apartinand Reinvent Consulting – costul este de 420 RON, dupa fiecare an de gazduire (toate taxele incluse).

 MODIFICARI ACTE FIRMA: onorariu de la 210 lei + taxe juridice.

  • Deschidere/ inchidere punct de lucru, autorizare activitate, recodificare obiect de activitate, actualizare date de identificare, prelungire sediu social, schimbare sediu profesional: 210 lei (pret final, toate taxele incluse);
  • Majorare/ reducere capital social, schimbare sediu social, schimbare denumire firma, suspendare si reluare activitate firma: 420 lei (pret final, toate taxele incluse);
  • Numire si revocare administrator: 480 lei (pret final, toate taxele incluse);
  • Cesiune firma – Cesiune indirecta: 1180 lei (pret final, toate taxele incluse);
  • Cesiunea directa cu includere asociat nou – ambele etape: 650 lei (pret final, toate taxele incluse);
  • Cesiune interna cu excludere 1 asociat (SRL 2 asociati): 580 lei (pret final, toate taxele incluse);
  • Cesiune interna cu excludere asociat care era administrator (SRL 2 asociati): 700 lei (pret final, toate taxele incluse).

Misiunea noastra: formarea unei comunitati de antreprenori informati, bine pregatiti, la curent cu actualizarile juridice si fiscale!


Alege sa fii informat: aboneaza-te la newsletter-ul Reinvent Consulting!

Aboneaza-te la newsletter!

Aboneaza-te la newsletter!


Reinvent Consulting este marca Grupului de firme REINVENT. Reinvent Consulting are 14 ani de experienta in domeniul serviciilor integrate privind infiintarea de societati comerciale, evidenta contabila, inregistrarea de mentiuni la Registrul Comertului (schimbare sediu social, modificare obiect de activitate, deschidere/ inchidere punct de lucru, cesiuni parti sociale, numire/ revocare administrator), inregistrari marci la OSIM si alte servicii conexe dedicate societatilor comerciale.

Daca nu detineti o proprietate unde sa va puteti inregistra sediul social al societatii comerciale, va punem la dispozitie serviciul de gazduire de sedii sociale.

Pentru detalii, ne puteti contacta la numarul de telefon (+4)021.318.69.60 sau pe adresa de e-mail firma@reinventconsulting.ro. Unul dintre consultantii nostri va sta la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00-17:30.

www.reinventconsulting.ro

https://www.facebook.com/reinventconsulting/

Da share la acest articol!

Related Posts

Related Posts

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *