Conceptul KAIZEN – secretul succesului japonez pentru performanta oricarei companii

Conceptul KAIZEN – secretul succesului japonez Reinvent Consulting
Conceptul KAIZEN – secretul succesului japonez Reinvent Consulting

Ce este KAIZEN?  Kaizen este o metoda de management care provine din Japonia, unul dintre cele mai cunoscite exemple fiind Toyota. In principiu gasirea starii de echilibru in vederea luarii celor mai bune decizii pentru bunul mers al afacerii: KAI – schimbare, ZEN – armonie.

Kaizen (Imbunatatirea continua) este o strategie de business prin care angajatii lucreaza impreuna in mod proactiv pentru imbunatatirea procedurilor de lucru, reducerea pierderilor, eliminarea activitatilor care nu au avut rezultate precise, crestera competitivitatii cu utilizarea acelorasi resurse, inovatie continua, cresterea si mentinerea calitatii ridicate pentru produse si servicii.

Cum functioneaza metoda Kaizen:

In mediul de afaceri, Kaizen inseamna imbunatatiri mici si constante, cu accept pe departamentele care proiecteaza produsele sau lucreaza la dezvoltarea serviciilor. Solutiile se pot modifica cu 180 degrade cu o singura mica schimbare, iar costurile modificarilor se vor dovedi a fi mici spre modice, daca totul porneste de la primii pasi facuti de companie.

Conceptul se axeaza pe inovatie. In geneal, inovatia intr-o companie implica resurse financiare considerabile, insa Kaizen reduce acest risc, prin prisma faptului ca impune abordari practice, schimbari mici, dar dese si un proces continuu, care va avea rezultate pe termen mediu si lung. In acest fel  se reduc costurile, dar si riscurile care intervin cand se fac modificari majore. Daca aceste mici schimbari nu au rezultatele scontate, compania poate sa faca un pas inapoi la vechea procedura de lucru. Nu risca mult, tocmai pentru ca se fac pasi mici, modificari controlate, constante.

Cei 5S in implementarea metodei Kaizen:

  1. Seiri sau Sortarea: separarea clara a actiunilor si produselor utile si cele care nu sunt utilizabile;
  2. Seiton sau Sistematizarea/ Ordonarea:  aranjarea datelor, a informatiilor sau instrumentelor intr-o ordine logica;
  3. Seisou sau Stralucirea/ Curatenia: eliminarea surselor de pierdere si simplificarea proceselor de munca;
  4. Seiketsu sau Standardizarea: elaborarea procedurilor pentru implementarea ideilor noi si a solutiile indentificate ca potrivite in cadrul etapelor anterioare; 
  5. Shitsuke sau Sustinerea/ Autodisciplina: respectarea celorlalte patru puncte de mai sus in orice activitate zilnica, la locul de munca, dar si in viata personala.

Misiunea noastra: formarea unei comunitati de antreprenori informati, bine pregatiti, la curent cu actualizarile juridice si fiscale!

Reinvent Consulting este marca Grupului de firme REINVENT. Reinvent Consulting are 10 ani de experienta in domeniul serviciilor integrate privind infiintarea de societati comerciale, evidenta contabila, inregistrarea de mentiuni la Registrul Comertului (schimbare sediu social, modificare obiect de activitate, deschidere/ inchidere punct de lucru, cesiuni parti sociale, numire/ revocare administrator), inregistrari marci la OSIM si alte servicii conexe dedicate societatilor comerciale.

Daca nu detineti o proprietate unde sa va puteti inregistra sediul social al societatii comerciale, va punem la dispozitie serviciul de gazduire de sedii sociale.

Pentru detalii, ne puteti contacta la numarul de telefon (+4)021.318.69.60 sau pe adresa de e-mail financiar.contabil@reinventconsulting.ro / firma@reinventconsulting.ro . Unul dintre consultantii nostri va sta la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00-17:30.

www.reinventconsulting.ro

https://www.facebook.com/reinventconsulting/

Da share la acest articol!

Pe aceeasi tema

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *