Top 10 intrebari: antreprenorul intreaba, contabilul si juristul raspund – Reinvent Consulting

Top 10 intrebari antreprenori Reinvent Consulting
Top 10 intrebari antreprenori Reinvent Consulting

Top 10 intrebari antreprenori

  • Intrebare nr. 1: Daca am venituri din dividente, trebuie sa depun declaratia unica la ANAF?

  • Intrebare nr. 2: Daca vreau sa inchid o firma suspendata la Registrul Comertului trebuie reactivata mai intai?

  • Intrebare nr. 3: Pot infiinta un SRL si un PFA in acelasi timp?

  • Intrebare nr. 4: Am o firma, un SRL, cu activitate de comert. Ma intereseaza extinderea obiectului de activitate cu un cod CAEN pentru prelucrare fier si constructie garduri. Ce trebuie sa fac?

  • Intrebare nr. 5: Ce se intampla cu indemnizatia de crestere copil, daca mama isi infiinteaza un PFA?

  • Intrebare nr. 6: Cum pot vinde o firma?

  • Intrebare nr. 7: Ce declaratii depune la ANAF un SRL fara activitate?

  • Intrebare nr. 8: Intr-un SRL cu doi asociati pot fi ambii administratori?

  • Intrebare nr. 9: Daca sediul social al firmei este gazduit pe cabinet de avocat, ma pot inregistra in scop de TVA?

  • Intrebare nr. 10: Pot inchide firma daca sediul social e expirat?


Intrebare nr. 1: Daca am venituri din dividente, trebuie sa depun declaratia unica la ANAF?

✅ Raspuns:

Declaratia Unica se depune pentru urmatoarele categorii de venituri:

  • activitati independente, pentru care venitul net se stabileste in sistem real, pe baza datelor din contabilitate;
  • venituri din drepturi de proprietate intelectuala, cu exceptia contribuabililor pentru care impozitul se retine la sursa;
  • cedarea folosintei bunurilor pentru care venitul net se stabileste in sistem real sau pe baza cotelor forfetare de cheltuieli;
  • activitati agricole pentru care venitul net se stabileste in sistem real, pe baza datelor din contabilitate;
  • piscicultura si/sau silvicultura;
  • transferul titlurilor de valoare si orice alte operatiuni cu instrumente financiare, inclusiv instrumente financiare derivate, precum si din transferul aurului financiar;
  • alte surse, pentru care contribuabilii au obligatia depunerii declaratiei.

Declaratia unica se depune de catre beneficiarii de dividende, doar in cazul in care depasesc plafonul anual de 24.960 RON.


Intrebare nr. 2: Daca vreau sa inchid o firma suspendata la Registrul Comertului trebuie reactivata mai intai?

✅ Raspuns:

Suspendarea, sau sistarea, sau intreruperea activitatii firmei, inregistrata prin mentiune la Registrul Comertului se face pentru o perioada de maximum 3 ani.

Dupa ce trece acest termen, societatea are doua variante de actiune: fie reactiveaza firma si reia activitatea, fie opteaza pentru inchiderea firmei.

  • In vederea radierii unei firme suspendate, nu este nevoie de reactivarea acesteia, operatiunea juridica poate demara prin primul pas de dizolvare societate, urmat de pasul efectiv de radiere firma.
  • In vederea inchiderii firmei, societatea trebuie sa nu aiba datorii la bugetul de stat si sa aiba contabilitatea la zi (o firma suspendata are totusi obligatii declarative).

Inchiderea unei firme implica un proces format din 3 pasi:

  • Pasul 1 – Dizolvarea societatii comerciale;
  • Pasul 2 – Lichidarea patrimoniului;
  • Pasul 3 – Radierea societatii comerciale din evidenta Registrului Comertului de pe langa Tribunalul in raza caruia este inregistrat sediul social al firmei.

Citeste si: SUSPENDARE TEMPORARA ACTIVITATE FIRMA

Citeste si: Inchidere SRL – dizolvare firma, lichidare si radiere societate comerciala


Intrebare nr. 3: Pot infiinta un SRL si un PFA in acelasi timp?

✅ Raspuns: Din punct de vedere juridic este posibil ca o persoana sa poata fi asociat unic intr-un SRL si in acelasi timp sa detina si un PFA.

Atentie! O persoana nu poate avea in acelasi timp calitatea de asociat unic in multiple societati comerciale.

Legea prevede foarte clar acest aspect, de aceea, daca stii ca ai fost sau esti asociat unic intr-o alta societate pe care inca nu ai radiat-o, nu mai poti avea aceeasi calitate intr-o noua societate, in acelasti timp. Altfel, poti sa te asociezi cu minim inca o persoana si sa infiintezi o noua entitate, fara probleme. Daca totusi vrei sa devii asociat unic, este nevoie sa rezolvi situati firmei anterioare si sa o radiezi.

Citeste si: Mini ghid infiintare SRL

Citeste si: Ce acte sunt necesare pentru infiintarea unei firme PFA?


Intrebare nr. 4: Am o firma, un SRL, cu activitate de comert. Ma intereseaza extinderea obiectului de activitate cu un cod CAEN pentru prelucrare fier si constructie garduri. Ce trebuie sa fac?

✅ Raspuns:

Atunci cand un antreprenor doreste sa realizeze o noua activitate economica ce nu este inclusa in actul constitutiv, acest lucru legal este posibil prin inregistrea la Registrul Comertului a unei mentiuni de extindere obiect de activitate, practic se adauga in actul constitutiv si se autorizeaza codul CAEN dorit (in secundar).

La Registrul Comertului se va inregistra mentiunea de extindere obiect secundar de activitate si se vor autoriza noile activitati. Se emite un certificat constator care atesta includerea noului cod CAEN in activitatile pe care entitatea juridica le poate desfasura.

O activitate se autorizeaza la sediul social, la punctul de lucru sau la terti.

Detalii autorizare activitate – click aici!

Citeste si: Extindere obiect de activitate sau adaugare cod CAEN –  SRL si PFA


Intrebare nr. 5: Ce se intampla cu indemnizatia de crestere copil, daca mama isi infiinteaza un PFA?

✅ Raspuns:

Plata indemnizatiei pentru cresterea copilului nu se suspenda, daca mama:

  • primeste diverse sume in baza legii, altele decat cele rezultate din desfasurarea efectiva a unei activitati in perioada de concediu;
  • primeste indemnizatii in calitate de consilier local sau judetean, indiferent de nivelul acestora;
  • realizeaza, in decursul unui an calendaristic, venituri supuse impozitului, prin desfasurarea efectiva a unei activitati in perioada de concediu, al caror nivel nu depaseste de trei ori cuantumul minim al indemnizatiei in valoare de 3.698 lei.

PFA-ul poate obtine venituri pe durata concediului de crestere copil in cuantum de maxim 3.698 lei in decursul unui an calendaristic cu conditia ca indemnizatia de crestere copil sa nu fie obtinuta in baza acestui PFA.


Intrebare nr. 6: Cum pot vinde o firma?

✅ Raspuns:

Din punct de vedere juridic vanzarea unei firme  este de fapt o cesiune de parti sociale. In mare, pe intelesul tuturor, vanzarea unei firme inseamna ca persoana care vrea sa cumpere firma intra ca si asociat, apoi vanzatorul, asociatul existent cedeaza partile sociale catre noul asociat. Pasi cesiune:

  • se majoreaza capitalul social al firmei  ce urmeaza a fi preluata. Partile sociale nou emise vor fi subscrise de catre noul asociat (persoana externa) si astfel noul asociat intra in firma;
  • Dupa majorarea capitalului social, se depune la banca contravaloarea noilor parti sociale emise;
  • Se depune dosarul de cesiune la Registrul Comertului, ce contine – decizia asociatului unic/hotarare AGA de majorare a capitalului social, actul constitutiv si declaratia  de asociat a persoanei externe (noul asociat).
  • se va face o noua hotarare a asociatilor prin care primul asociat/asociati cedeaza toate partile sociale catre persoana externa  si  acesta se retrage din societate.

Citeste si: Cesiune – Intrare asociat nou in firma prin majorare de capital social


Intrebare nr. 7: Ce declaratii depune la ANAF un SRL fara activitate?

✅ Raspuns: 

SRL-urile fara angajati, neplatitoare de TVA, au obligatia platii unui impozit pe cifra de afaceri in valoare de  3% . Pentru firmele fara activitate se depune declaratia 100 trimestrial, termen limita de depunere fiind data de 25 ale lunii urmatoare inchiderii trimestrului.

Atentie! Aceasta declaratie trebuie depusa la ANAF chiar daca se depune pe zero.


Intrebare nr. 8: Intr-un SRL cu doi asociati pot fi ambii administratori?

✅ Raspuns: 

Intr-un SRL pot fi unul sau mai multi administratori, asociati sau neasociati, numiti prin actul constitutiv sau de adunarea generala.

Asadar, in cazul infiintarii unui SRL cu doi asociati, ambii pot fi numiti administratori ai firmei.

Acest lucru se va mentiona in Actul Constitutiv, aici vor fi mentionate drepturile administratorilor, dar si modul in care vor conduce societatea. Administratorii pot face toate operatiunile cerute pentru aducerea la indeplinire a obiectului de activitate al societatii, in afara de restrictiile expres mentionate in actul constitutiv.

Totodata, in vederea infiintarii SRL-ului, ambele persoane vor da declaratia de administrator la notar.


Intrebare nr. 9: Daca sediul social al firmei este gazduit pe cabinet de avocat, ma pot inregistra in scop de TVA?

✅ Raspuns: 

Se poate obtine cod de TVA de Romania, chiar daca firma are sediul social gazduit pe cabinet de avocat, conditie de indeplinit: sa existe un punct de lucru;

Daca se doreste cod de TVA intracomunitar, atunci sediul gazduit pe cabinet de avocat nu necesita si punct de lucru.

Durata maxima gazduire sediu social pe un cabinet avocat: un an.

Dupa ce expira acest termen, solutiile legale pentru firma sunt:

  • Varianta 1: mutarea sediului pe un alt cabinet de avocat, schimbarea sediului se inregistreaza prin mentiune la Registrul Comertului
  • Varianta 2: mutarea sediului intr-o locatie fixa (fie spatiu aflat in proprietarea beneficiarului firmei, fie spatiu oferit de o ruda/ cunostinta prin comodat, fie spatiu inchiriat).

Citeste si: Gazduire sediu social pe cabinet avocat – conditii legale, costuri, avantaje


Intrebare nr. 10: Pot inchide firma daca sediul social e expirat?

✅ Raspuns: 

Pentru a putea inchide un SRL la Registrul Comertului mai intai trebuie rezolvata situatia sediului social expirat. Trebuie sa aveti sediu social activ pentru a fi admisa mentiunea de dizolvare, respectiv radiere SRL.

Dupa reinnoirea contractului de sediu social si inregistrarea acestuia la Registrul Comertului se poate demara procedura de inchidere firma.

Atentie: societatea nu trebuie sa aiba datorii la bugetul de stat si contabilitatea trebuie sa fie la zi.


Important !!!

Activitatea REINVENT CONSULTING continua in regim adaptat contextului actual.

Depunerea documentelor la institutiile cu care lucram se face online, in baza semnaturii electronice pe care o detinem.

 REINVENT CONSULTING:

 INFIINTARI FIRME:

 OFERTA: Infiintare firma GRATUIT cu abonament de contabilitate achitat in avans pe 6 luni.

  • 150 RON/ luna – fara activitate, cu plata in avans pe 6 luni (900 RON);
  • 230 RON/ luna, pentru maximum 10 de documente (fara salariati), pentru plata anticipata pe 6 luni (1.380 RON);
  • 350 RON/ luna, pentru maximum 20 de documente, fara salariati, pentru plata anticipata pe 6 luni (2.100 RON).

 GAZDUIRE SEDIU SOCIAL – orice sector Bucuresti

  • 6 luni – 65 euro + tva;
  • 1 An platit + 1 An GRATUIT – la doar 120 euro + tva;
  • 2 Ani platiti + 2 Ani GRATUIT – la doar 220 euro + tva.
  • In cazul in care alegeti serviciul de gazduire pentru o perioada mai mare de 1 an, dupa primul an, conform legislatiei in vigoare, se face mentiune de schimbare sediu social pe alt cabinet de avocat situat tot in cadrul cladirii de birouri apartinand Reinvent Consulting – costul este de 420 RON, dupa fiecare an de gazduire (toate taxele incluse).

 MODIFICARI ACTE FIRMA: onorariu de la 210 lei + taxe juridice.


Ramai Informat! Aboneaza-te la newsletter!

Aboneaza-te la newsletter!


Misiunea noastra: formarea unei comunitati de antreprenori informati, bine pregatiti, la curent cu actualizarile juridice si fiscale!

Reinvent Consulting este marca Grupului de firme REINVENT. Reinvent Consulting are 14 ani de experienta in domeniul serviciilor integrate privind infiintarea de societati comerciale, evidenta contabila, inregistrarea de mentiuni la Registrul Comertului (schimbare sediu social, modificare obiect de activitate, deschidere/ inchidere punct de lucru, cesiuni parti sociale, numire/ revocare administrator), inregistrari marci la OSIM si alte servicii conexe dedicate societatilor comerciale.

Daca nu detineti o proprietate unde sa va puteti inregistra sediul social al societatii comerciale, va punem la dispozitie serviciul de gazduire de sedii sociale.

Pentru detalii, ne puteti contacta la numarul de telefon (+4)021.318.69.60 sau pe adresa de e-mail firma@reinventconsulting.ro. Unul dintre consultantii nostri va sta la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00-17:30.

www.reinventconsulting.ro

https://www.facebook.com/reinventconsulting/

Da share la acest articol!

Related Posts

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *