Declarare adaos comercial practicat la ANAF – baza legala

Declarare adaos comercial practicat la ANAF Reinvent Consulting
Declarare adaos comercial practicat la ANAF Reinvent Consulting

Declarare adaos comercial practicat la ANAF –  baza legala

Fimele cu activitate de comert/ prestari servicii/ productie au obligatia declararii la ANAF a  adaosului comercial practicat/ comision.


Baza legala:

Legea 12/1990 privind protejarea populatiei impotriva unor activitati de productie, comert sau prestari de servicii ilicite , care prevede la art. 1 lit. f) si h) ca urmatoarele fapte reprezinta activitati de productie, comert sau prestari de servicii ilicite si constituie contraventii, daca nu au fost savarsite in astfel de conditii incat sa fie considerate, potrivit legii penale, infractiuni:

  • nedeclararea de catre operatorii economici la organele fiscale, inainte de aplicare, a adaosurilor comerciale si a celor de comision;
  • omisiunea intocmirii si afisarii, in unitate, la locurile de desfacere sau servire, de catre operatorii economici a preturilor si tarifelor, a categoriei de calitate a produselor sau serviciilor ori, acolo unde este cazul, a listei de preturi si tarife;

Prevederile acestei legi a sanctioneaza operatorii economici pentru nedeclararea, inainte de aplicare, a adaosurilor comerciale si a celor de comision.

Asadar, operatorii economici trebuie sa  depuna o declaratie privind adaosul comercial si cotele de comision practicate la organele fiscale teritoriale.


HG 206/1993 privind unele masuri pentru continuarea liberalizarii preturilor si tarifelor, care prevede la art. 5 ca agentii economici, indiferent de forma de organizare si titularul dreptului de proprietate, sunt obligati sa aduca la cunostinta beneficiarilor si populatiei:

  • preturile, tarifele, adaosul comercial si cotele de comision practicate;
  • principalele caracteristici calitative ale produselor si serviciilor respective, corelate cu valoarea preturilor si tarifelor practicate.

Informarea clientilor, publicului se face prin lista de preturi si cota de comision ce trebuie sa fie afisate in loc vizibil, la locatia unde se deruleaza activitatea economica –  puncte de lucru, magazine, locatii prestari servicii.

Totodata, exista obligativitatea legala ca produsele vandute sa fie etichetate cu pretul acestora.

Atentie! Actul normativ se refera la toti operatorii economici ce practica adaos comercial / comision.


SERVICII REINVENT CONSULTING

 INFIINTARI FIRME:

 OFERTA: Infiintare firma GRATUIT cu abonament de contabilitate achitat in avans pe 6 luni.

  • 150 lei/ luna – fara activitate, cu plata in avans pe 6 luni (900 lei);
  • 230 lei/ luna, pentru maximum 10 de documente (fara salariati), pentru plata anticipata pe 6 luni (1.380 lei);
  • 350 lei/ luna, pentru maximum 20 de documente, fara salariati, pentru plata anticipata pe 6 luni (2.100 lei).

 GAZDUIRE SEDIU SOCIAL – orice sector Bucuresti

  • 6 luni – 65 euro + tva;
  • 1 An platit + 1 An GRATUIT – la doar 120 euro + tva;
  • 2 Ani platiti + 2 Ani GRATUIT – la doar 220 euro + tva.
  • In cazul in care alegeti serviciul de gazduire pentru o perioada mai mare de 1 an, dupa primul an, conform legislatiei in vigoare, se face mentiune de schimbare sediu social pe alt cabinet de avocat situat tot in cadrul cladirii de birouri apartinand Reinvent Consulting – costul este de 420 RON, dupa fiecare an de gazduire (toate taxele incluse).

 MODIFICARI ACTE FIRMA: onorariu de la 210 lei + taxe juridice.

  • Deschidere/ inchidere punct de lucru, autorizare activitate, recodificare obiect de activitate, actualizare date de identificare, prelungire sediu social, schimbare sediu profesional: 210 lei (pret final, toate taxele incluse);
  • Majorare/ reducere capital social, schimbare sediu social, schimbare denumire firma, suspendare si reluare activitate firma: 420 lei (pret final, toate taxele incluse);
  • Numire si revocare administrator: 480 lei (pret final, toate taxele incluse);
  • Cesiune firma – Cesiune indirecta: 1180 lei (pret final, toate taxele incluse);
  • Cesiunea directa cu includere asociat nou – ambele etape: 650 lei (pret final, toate taxele incluse);
  • Cesiune interna cu excludere 1 asociat (SRL 2 asociati): 580 lei (pret final, toate taxele incluse);
  • Cesiune interna cu excludere asociat care era administrator (SRL 2 asociati): 700 lei (pret final, toate taxele incluse).

Misiunea noastra: formarea unei comunitati de antreprenori informati, bine pregatiti, la curent cu actualizarile juridice si fiscale!


Alege sa fii informat: aboneaza-te la newsletter-ul Reinvent Consulting!

Aboneaza-te la newsletter!

Aboneaza-te la newsletter!


Reinvent Consulting este marca Grupului de firme REINVENT. Reinvent Consulting are 14 ani de experienta in domeniul serviciilor integrate privind infiintarea de societati comerciale, evidenta contabila, inregistrarea de mentiuni la Registrul Comertului (schimbare sediu social, modificare obiect de activitate, deschidere/ inchidere punct de lucru, cesiuni parti sociale, numire/ revocare administrator), inregistrari marci la OSIM si alte servicii conexe dedicate societatilor comerciale.

Daca nu detineti o proprietate unde sa va puteti inregistra sediul social al societatii comerciale, va punem la dispozitie serviciul de gazduire de sedii sociale.

Pentru detalii, ne puteti contacta la numarul de telefon (+4)021.318.69.60 sau pe adresa de e-mail firma@reinventconsulting.ro. Unul dintre consultantii nostri va sta la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00-17:30.

www.reinventconsulting.ro

https://www.facebook.com/reinventconsulting/

Da share la acest articol!

Related Posts

Related Posts

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *