TVA la incasare: cand se depune la ANAF declaratia 097?

TVA la incasare_ cand se depune la ANAF declaratia 097_ Reinvent Consulting
TVA la incasare_ cand se depune la ANAF declaratia 097_ Reinvent Consulting

Declaratia 097 se completeaza si depune la ANAF pentru a informa  aplicarea/ incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare. Persoanele care vor sa iasa din sistemul TVA la incasare sau, din contra, care vor sa il aplice pentru acest sistem trebuie sa depuna aceasta declaratie fiscala.

Sistemul TVA la incasare permite atat plata cat si deducerea TVA sa fie facuta la data incasarii clientilor, respectiv platii furnizorilor. Sistemul este de ajutor firmelor care incaseaza contravaloarea facturilor emise catre clienti la termene medii si mari.

Cine completeaza declaratia 097:

  • persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA, conform art. 316 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare (Codul fiscal), care opteaza pentru aplicarea sistemului TVA la incasare
  • persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA, conform art. 316 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare (Codul fiscal), care opteaza pentru incetarea aplicarii acestui sistem, in conditiile prevazute de art. 282 si de art. 324 alin. (12) si (14) din Codul fiscal.

Atentie! Declaratia D 097 NU  se depune de catre persoanele impozabile care nu sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare, astfel cum sunt mentionate la art. 282 alin. (4) din Codul fiscal.

Cand este nevoie de depunerea declaratia 097:

a) pentru intrarea, prin optiune, in sistem, pana la 25 ianuarie inclusiv, pentru entitatile juridice care in anul precedent au realizat o cifra de afaceri sub valoarea de 2.250.000 lei si nu au aplicat sistemul TVA la incasare in anul precedent, cu conditia ca la data exprimarii acestei optiunii sa nu fi depasit plafonul pentru anul in curs;

b) pentru intrarea, prin optiune, in sistem, incepand cu data inregistrarii in scopuri de TVA;

c) pentru iesirea din sistem, la depasirea plafonului de 2.250.000 lei, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare perioadei fiscale in care persoana impozabila a depasit plafonul;

d) pentru iesirea din sistem, prin optiune, intre data de 1 si 25 ale oricarei luni – entitatile juridice care aplica sistemul TVA la incasare si care nu depasesc in cursul unui an plafonul de 2.250.000 lei, dar care aleg sa renunte la acest sistem.

Misiunea noastra: formarea unei comunitati de antreprenori informati, bine pregatiti, la curent cu actualizarile juridice si fiscale!

Reinvent Consulting este marca Grupului de firme REINVENT. Reinvent Consulting are 10 ani de experienta in domeniul serviciilor integrate privind infiintarea de societati comerciale, evidenta contabila, inregistrarea de mentiuni la Registrul Comertului (schimbare sediu social, modificare obiect de activitate, deschidere/ inchidere punct de lucru, cesiuni parti sociale, numire/ revocare administrator), inregistrari marci la OSIM si alte servicii conexe dedicate societatilor comerciale.

Daca nu detineti o proprietate unde sa va puteti inregistra sediul social al societatii comerciale, va punem la dispozitie serviciul de gazduire de sedii sociale.

Pentru detalii, ne puteti contacta la numarul de telefon (+4)021.318.69.60 sau pe adresa de e-mail financiar.contabil@reinventconsulting.ro / firma@reinventconsulting.ro . Unul dintre consultantii nostri va sta la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00-17:30.

www.reinventconsulting.ro

https://www.facebook.com/reinventconsulting/

Da share la acest articol!

Related Posts

Related Posts

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *