Plan de marketing de la A la Z: check list 17 intrebari…

Plan de marketing de la A la Z_ check list 17 intrebari... Reinvent Consulting
Plan de marketing de la A la Z_ check list 17 intrebari… Reinvent Consulting

Ai o afacere? Stii ca pentru a obtine succesul trebuie sa stii cine cumpara ceea ce vinzi, care sunt concurentii, care este piata, cum esti tu in cadrul acelei piete…Plan de marketing de la A la Z: check list 17 intrebari…

Pas 1: Analiza consumatorului

  1. Cine cumpara produsul, cine il foloseste?
  2. Carei nevoi ii raspundem?
  3. Cum are loc procesul de cumparare?

Pas 2: Analiza pietei

  1. Care este piata relevanta?
  2. Care este pozitia produsului in ciclul de viata al produsului?
  3. Care sunt factorii cheie competitivi?
  4. Ce tendinte are piata?

Pas 3: Analiza competitivitatii

  1. Analiza SWOT– care sunt punctele forte si punctele slabe ale firmei tale, respective amenintarile si oportunitatile oferite de piata?
  2. Comparatia cu competitorii: cine sunt principalii actori?
  3. Bariere de intrare pe piata: care sunt?

Pas 4: Mixul de marketing: care este tinta?

  1. Ce caracterizeaza produsul tau? Diferente, ambalare, caracteristici, servicii aditionale etc.
  2. Ce distributie/ plasament vei avea? Ce tip de distributie, canale de distributie, cum le poti motiva?
  3. Ce promovare vei aborda? Stimularea intermediarior si a cumparatorilor; strategie pull (atragerea consumatorului) sau push (incurajarea canalelor de distributie sa promoveze produsul tau)?
  • Reclama: TV, radio, ziare, reviste, panouri publicitare
  • Vanzarea personala prin agenti de vanzare de teren
  • Promovarea vanzarilor: cupoane de reducere, mostre, premii, concursuri, expozitii, demonstratii etc.
  • Relatii publice si promovare publicitara
  • Vanzare directa: online, prin posta, teleshopping
  1. Ce pret vei stabili? Te axezi pe valoare perceputa de consummator, cost-plus (pui marja dorita), skimming, penetrarea pietei, preturi sub cele ale concurentilor?

Pas 5: Evaluarea economica a marketingului

  1. Prag de rentabilitate: la ce nivel al incasarilor se obtine profit?
  2. Care este perioada de recuperare a investitiei?
  3. Scopurile sunt realiste?

Acesti 5 pasi sunt foarte importanti in pozitionarea pe piata de referinta, atragerea si mentinerea clientilor si obtinerea unor rezultate financiare multumitoare.

Misiunea noastra: formarea unei comunitati de antreprenori informati, bine pregatiti, la curent cu actualizarile juridice si fiscale!

Reinvent Consulting este marca Grupului de firme REINVENT. Reinvent Consulting are 10 ani de experienta in domeniul serviciilor integrate privind infiintarea de societati comerciale, evidenta contabila, inregistrarea de mentiuni la Registrul Comertului (schimbare sediu social, modificare obiect de activitate, deschidere/ inchidere punct de lucru, cesiuni parti sociale, numire/ revocare administrator), inregistrari marci la OSIM si alte servicii conexe dedicate societatilor comerciale.

Daca nu detineti o proprietate unde sa va puteti inregistra sediul social al societatii comerciale, va punem la dispozitie serviciul de gazduire de sedii sociale.

Pentru detalii, ne puteti contacta la numarul de telefon (+4)021.318.69.60 sau pe adresele de e-mail financiar.contabil@reinventconsulting.ro / firma@reinventconsulting.ro . Unul dintre consultantii nostri va sta la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00-17:30.

www.reinventconsulting.ro

www.facebook.com/reinventconsulting

Da share la acest articol!

Pe aceeasi tema

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *