Impozitare PFA 2020: norma de venit si sistem real

Impozitare PFA 2019_ norma de venit si sistem real Reinvent Consulting
Impozitare PFA 2019_ norma de venit si sistem real Reinvent Consulting

Articol actualizat aprilie 2020.

Un PFA se poate incadra,  in functie de codul CAEN, in urmatoarele sisteme de impozitare: impozit stabilit in sistem real (in functie de incasarile exacte) sau impozit calculat pe norma de venit (un plafon stabilit pe baza estimarii de venit, intr-o anumita locatie).

Daca obiectul de activitate (codul CAEN) pe care se desfasoara activitatea economica se regaseste pe lista aprobata a normei de venit, atunci se aplica sistemul de impozitare al normei de venit, daca nu se regaseste, atunci se aplica obligatoriu sistemul real.

Alta regula, zice ca, daca un PFA are doua coduri CAEN pe care activeaza, si unul este la norma de venit, iar celalalt la sistem real, atunci sistemul de impozitare ramane in sistem real.

Daca doua sau mai multe coduri CAEN se incadreaza la norma de venit, atunci se recalculeaza norma de venit.

Taxele valabile in 2020 pentru o entitate juridica de tipul PFA sunt:

Impozit pe venit (10%)

  • Daca impozitarea este stabilita in sistem real, se aplica o cota de 10% din venitul net calculat ca diferenta intre veniturile brute si cheltuielile deductibile;
  • Daca impozitarea este stabilita la norma de venit, se aplica 10% din norma de venit aprobata si publicata pentru activitatea respectiva.

CAS (25%)

  • Daca un PFA incaseaza pe parcursul unui an o suma care depaseste 12 salarii minime brute pe economie (12 x 2230 lei = 26.760 lei);
  • Baza de calcul pentru CAS nu poate fi sub plafonul anual de 26.760 lei;
  • La aceasta valoare se calculeaza procentul de contributie de 25% si suma rezultata este contributia anuala minima de 26.760 lei x 25% = 6.690 lei, CAS de plata in 2020.

CASS (10%)

  • Daca un PFA incaseaza pe parcursul unui an o suma care depaseste 12 salarii minime brute pe economie (12 x 2230 lei = 26.760 lei);
  • Baza de calcul a CASS este plafonul de 12 salarii minime pe economie valabil in anul in care se depune declaratia, in cazul anului 2020: 26.760 lei x 10% = 2.676 lei, CASS de plata pe an.

Cu ce va pot ajuta expertii REINVENT CONSULTING?

Infiintare PFA

  • Costul este de 210 lei, daca sediul profesional este in Bucuresti + 100 lei pentru autorizarea la terti (lucru pe teren) / deschidere punct de lucru, in functie de preferinta.
  • Aditional, e nevoie de specimenul de semnatura de la un notar (in jur de 50 lei, depinde de notar) sau gratuit la Registrul Comertului.
  • Pentru alte judete se adauga 100 lei.

 REINVENT CONSULTING:

 INFIINTARI FIRME:

 OFERTA: Infiintare firma GRATUIT cu abonament de contabilitate achitat in avans pe 6 luni.

  • 150 lei/ luna – fara activitate, cu plata in avans pe 6 luni (900 lei);
  • 230 lei/ luna, pentru maximum 10 de documente (fara salariati), pentru plata anticipata pe 6 luni (1.380 lei);
  • 350 lei/ luna, pentru maximum 20 de documente, fara salariati, pentru plata anticipata pe 6 luni (2.100 lei);
  • Pentru un numar mai mare de documente si salariati, tarifele sunt personalizate, in functie de volum.

 GAZDUIRE SEDIU SOCIAL – orice sector Bucuresti

  • 6 luni – 65 euro + tva;
  • 1 An platit + 1 An GRATUIT – la doar 120 euro + tva;
  • 2 Ani platiti + 2 Ani GRATUIT – la doar 220 euro + tva.
  • In cazul in care alegeti serviciul de gazduire pentru o perioada mai mare de 1 an, dupa primul an, conform legislatiei in vigoare, se face mentiune de schimbare sediu social pe alt cabinet de avocat situat tot in cadrul cladirii de birouri apartinand Reinvent Consulting – costul este de 420 RON, dupa fiecare an de gazduire (toate taxele incluse).

 MODIFICARI ACTE FIRMA: onorariu de la 210 lei + taxe juridice.

 

Aboneaza-te la newsletter!

Aboneaza-te la newsletter!

Reinvent Consulting este marca Grupului de firme REINVENT. Reinvent Consulting are 14 ani de experienta in domeniul serviciilor integrate privind infiintarea de societati comerciale, evidenta contabila, inregistrarea de mentiuni la Registrul Comertului (schimbare sediu social, modificare obiect de activitate, deschidere/ inchidere punct de lucru, cesiuni parti sociale, numire/ revocare administrator), inregistrari marci la OSIM si alte servicii conexe dedicate societatilor comerciale.

Daca nu detineti o proprietate unde sa va puteti inregistra sediul social al societatii comerciale, va punem la dispozitie serviciul de gazduire de sedii sociale.

Pentru detalii, ne puteti contacta la numarul de telefon (+4)021.318.69.60 sau pe adresele de e-mail financiar.contabil@reinventconsulting.ro / firma@reinventconsulting.ro . Unul dintre consultantii nostri va sta la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00-17:30.

www.reinventconsulting.ro
https://blog.reinventconsulting.ro/
https://www.facebook.com/reinventconsulting/

Da share la acest articol!

Related Posts

Related Posts

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *