INFIINTARE FIRMA 2020: 5 intrebari frecvente si raspunsuri (mini ghid Reinvent Consulting)

infiintare firma 2020 Reinvent Consulting
infiintare firma 2020 Reinvent Consulting

Articol actualizat in aprilie 2020.

INFIINTARE FIRMA SRL/ PFA 2020: 5 intrebari frecvente si raspunsuri (mini ghid Reinvent Consulting) – pentru un antreprenor la inceput de drum bine informat!

 1.CE TIP DE FIRMA SA DESCHID? SRL sau PFA?

In cazul infiintarii unui PFA este nevoie de dovada calificarii/ studii in domeniul PFA sau experienta dovedita de minim 2 ani in acel domeniu. PFA poate avea maxim 5 coduri CAEN si maxim 3 angajati.

Pentru fiecare cod CAEN in parte trebuie sa se dovedeasca cu diploma de studii calificarea pe domeniul respectiv.

In cazul unui SRL nu se cere la infiintare nicio diploma, se alege un singur cod CAEN principal si cat de multe obiecte de activitate secundare doreste beneficiarul.

Detalii despre DIFERENTA DINTRE SRL SI PFA gasiti AICI!

2.CE IMPOZITE SE PLATESC?

  • Un SRL plateste impozit pe venit intre 1-3%: 1% pentru SRL-urile care au unul sau mai multi salariati angajati cu norma intreaga (8 ore) sau 3% pentru firmele care nu au salariati.
  • In cazul in care incasarile firmei depasesc valoarea de 1.000.000 de euro intr-un an fiscal, atunci microintreprinderea devine platitoare de impozit pe profit, cota de impozitare in acest caz fiind de 16%.
  • Potrivit OUG 25/2018, microintreprinderile care au un capital social de cel putin 45.000 lei si minim 2 salariati pot opta, o singura data, sa plateasca impozit pe profit incepand cu trimestrul in care aceste conditii sunt indeplinite cumulativ.

Un  PFA  plateste contributiile in conditiile in care in anul anterior  a inregistrat venituri nete echivalente cu cel putin12 salarii minime brute pe economie (2080 lei salariu minim x 12 luni = 24.960  lei).

  • Contributia pentru pensii (CAS) va fi de 25%, aplicata unui venit ales de catre contribuabil cel putin egal cu salariul minim brut pe tara (1.900 de lei) ,
  • Contributia la sanatate (CASS) pentru PFA va fi de 10% la salariul minim pe economie (1.900 lei)
  • Impozit pe venit de 10%, indiferent de valoare, pentru toata suma (10% din venitul net, care se calculeaza ca diferenta dintre veniturile incasate si cheltuielile deductibile realizate in cursul anului fiscal sau 10% din norma de venit).
  • Contributia de asigurari sociale (CAM) in valoare de 2.25 % se plateste de catre PFA-urile care au angajati.
  • Contributiile nu se calculeaza la tot venitul PFA, ci doar la valoarea unui salariu minim pe economie, spre deosebire de salariu, unde se aplica la valoarea intreaga.
  • Incepand cu ianuarie 2020, daca un PFA se incadreaza in plafonul de maxim 26.760 lei venituri anuale, nu platesti contributii sociale, ci doar impozit de 10% pe venitul net obtinut.

3. SEDIUL SOCIAL in cazul SRL/ sediu profesional PFA – unde se poate stabili?

Sediul social poate fi tradus prin „domiciliul firmei” tale. Este o adresa, unde poti fie sa iti desfasori activitatile, fie sa ramana doar o adresa de corespondenta pentru institutiile statului, care pot veni si in control, dar si pentru clienti/ furnizori. Sediul social poate fi stabilit:

  • La o adresa proprie/ a unei cunostinte/ rude, etc – apartament/ casa/ depozit, etc.
  • La o locatie inchiriata – depozit, magazin, cladire birouri etc.
  • La sediul unui avocat.

Daca alegi sediul la noi, adica sediu gazduit pe cabinet de avocat, noi iti oferim serviciul de Secretariat gratuit, care implica primire si notificare primire corespondenta. In momentul in care primesti un colet sau corespondenta la sediu, vei fi notificat prin SMS, mail, etc.

Sediul pe cabinet de avocat nu permite autorizarea activitatii la aceasta locatie. Asadar, daca doresti sa obtii codul de TVA, sfatul nostru este sa deschizi si un punct de lucru, unde sa declari activitate, pentru a putea indeplini conditiile impuse de ANAF pentru inregistrare in scopuri de TVA.

In ceea ce priveste gazduirea sediului social, avem urmatoarele oferte:

  • 6 luni – 65 euro + TVA
  • 1 An platit + 1 An GRATUIT – 120 euro + TVA
  • 2 Ani platiti + 2 Ani GRATUIT – 220 euro + TVA

Important!

  • In cazul in care alegi serviciul de gazduire pentru o perioada mai mare de 1 an, dupa primul an, conform legislatiei in vigoare,  se face mentiunea de schimbare sediu social pe alt cabinet de avocat situat tot in cadrul cladirii de birouri apartinand Reinvent Consulting – costul este de 420 RON, dupa fiecare an de gazduire (toate taxele incluse).
  • Daca optezi pentru inregistrarea individuala a mentiunii de schimbare sediu la Registruil Comertului, la tarifele de gazduire se percepe o taxa de 45 de euro + TVA.

Sediul profesional al unui PFA nu se poate stabili pe cabinet de avocat, insa Reinvent Consulting ofera posibilitatea  gazduirii in cladirea noastra de birouri din Sector 6.

4. Este posibila inregistrarea in scop de TVA, daca sediul social este gazduit pe cabinet de avocat?

  • Se poate obtine cod de TVA de Romania chiar daca firma are sediul social gazduit pe cabinet de avocat, firma trebuie sa aiba un  punct de lucru;
  • Daca se doreste cod de TVA intracomunitar – nu este obligatoriu sa existe si  punct de lucru.

5. Ce acte sunt necesare  pentru dosarul de infiintare?

Acte infiintare SRL:

  • copie carte de identitate asociat;
  • 3-5 variante de denumire pentru viitoarea dumneavoastra societate;
  • codurile CAEN pe care doriti sa le desfasurati, din care un cod trebuie sa reprezinte activitatea principala. Codurile CAEN dorite se vor regasi in actul constitutiv, le veti alege impreuna cu un consultant.
  • contractul de la apartament/ casa/ spatiul care va fi sediul social + C.I proprietari – ambele in copie; (daca sediul e la dvs). Daca sediul e la bloc va fi nevoie si de acord vecini/ asociatie proprietari.

Acte infiintare PFA:

  • copie carte de identitate beneficiar;
  • lista codurilor CAEN/ activitatilor care vor fi realizate prin intermediul PFA. Puteti identifica codurile CAEN cu ajutorul unui consultant;
  • copie diploma/ atestare profesionala/ certificat/ adeverinta angajator, etc. care sa demonstreze ca aveti expertiza in domeniul de activitate in care doriti sa activati ca PFA. Ultima diploma de studii.Pentru agentie de imobiliare e necesara o calificare in domeniu;
  • contractul de la apartament/ casa/ spatiul care va fi sediul social + C.I proprietari – ambele in copie; (daca sediul e la dvs).

In cazul unui SRL este nevoie de :

  • specimenul de semnatura pentru asociat (se da la notar, contra cost sau gratuit la Registrul Comertului);
  • declaratia de asociat;
  • declaratie privind beneficiarul real.

In cazul unui PFA este nevoie de:

  • specimenul de semnatura pentru asociat (se da la notar, contra cost sau gratuit la Registrul Comertului).

Alege Reinvent Consulting pentru serviciul de infiintare firma!

  • Infiintare SRL asociat unic: 350 lei Bucuresti si Ilfov/ 450 lei alte judete
  • Infiintare PFA: 210 lei Bucuresti si Ilfov/ 310 lei alte judete
  • Autorizare la terti: 100 lei – in cazul in care nu se declara activitate la sediul social/ profesional sau sediul este gazduit pe cabinet de avocat sau activitatea impune acest tip de autorizare (pe teren, ex. transport, constructii etc.)

Tarifele includ onorariu, TVA si taxele de la Registrul Comertului.

Misiunea noastra: formarea unei comunitati de antreprenori informati, bine pregatiti, la curent cu actualizarile juridice si fiscale!

Aboneaza-te la newsletter!

Aboneaza-te la newsletter!

Reinvent Consulting este marca Grupului de firme REINVENT. Reinvent Consulting are 14 ani de experienta in domeniul serviciilor integrate privind infiintarea de societati comerciale, evidenta contabila, inregistrarea de mentiuni la Registrul Comertului (schimbare sediu social, modificare obiect de activitate, deschidere/ inchidere punct de lucru, cesiuni parti sociale, numire/ revocare administrator), inregistrari marci la OSIM si alte servicii conexe dedicate societatilor comerciale.

Daca nu detineti o proprietate unde sa va puteti inregistra sediul social al societatii comerciale, va punem la dispozitie serviciul de gazduire de sedii sociale.

Pentru detalii, ne puteti contacta la numarul de telefon (+4)021.318.69.60 sau pe adresa de e-mail firma@reinventconsulting.ro. Unul dintre consultantii nostri va sta la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00-17:30.

www.reinventconsulting.ro

https://www.facebook.com/reinventconsulting/

 

Da share la acest articol!

Related Posts

Related Posts

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *